Värsta timmarna

Postat av Cassandra den 2008-06-19 17:18:10


9.30-13-30 dom värsta timmarna, allt började hos barnmorskan när hon tof blodtrycket när jag kom. De låg på 160/105. Det var högt, så hon sa att förmodligen måste jag åka in till sjukhuset för att ta prover och se att de inte är någon havandeskapsförgiftning. Jag fick gå och kissa efter jag tagit blodtrycket. Det var fortfarande protein i urinet. Så då sa hon att jag måste åka in till huddinge. Men medan hon fixade med lite av mina uppgifter fick jag ligga ner. Sen tog hon blodtrycket igen och då låg de på 150/105.  Sen lyssnade och på lillanshjärtljud och de var lite höga hjärtfrekvens, men det var inge fel på henne. De kunde bero på att jag blev uppstressad över sitvationen som gjorde att hon hade de.Sen låg hon jätte bra i magen. Men sen ringde hon sjukhuset och då fick vi de bekräftat att vi skulle åka in.

10.30 var vi på sjukhuset. Allt började med blodprover och urinprov. Jag fick lämna 3 rör med blod. Sen fick jag kissa lite också. Sen gick vi ner till specilistmödrarvården och då fick vi börja med att sitta i väntrummet och vänta. Dom var lite kort om personal idag, pga midsommarhelgen. Så vid halv 12 fick vi lyssna på lillans hjärtljud i 20 min. Och dom var jätte bra. Sen tog dom även blodtrycker som då också låg på 150/105. Sen fick vi sitta och vänta i väntrummet igen. Sen när kl blev kvart över ett så fick vi veta att vi skulle komma tillbaka vid halv 2 för att de inte fått proverna för urinet ännu. Men blodproverna såg jätte bra ut. Så då gick jag och Christofer och åt.

Vid halv två fick vi träffa en läkare. Han var jätte trevlig. Då fick jag den sköna beskedet att jag INTE hade havandeskapsförgiftning. Så himla skönt, vilken lättnad. Urinprovet visade inget, inte blodproverna. Men vad kan de höga blodtrycket bero på. De han berättade var att man kan ha högt blodtryck, men det behöver inte betyda något farligt. Sen kan havenskapsförgiftning vara mycket farligt för barnet och inte. Det bero på hur obsarvant man är. Läkaren tyckte allt såg jätte bra ut, så han tyckte inte att det var någon fara för min hälsa. Han tyckte allt var bra,och att jag skulle skippa mina flipflopp och börja använda stödstrumpor när jag var vaken. Han kände även på min mage och han sa att han känner med sina fingrar att hon mår bra och växer som hon ska där inne. 

Så vid kl 14.00 så satt vi i bilen igen för att kunna åka hem. Jag är såglad att jag slapp bli inskriven. Men ska tillbaka till förlossningen på söndag för att ta ett nytt blodtryck och urinprov. De vill hålla koll på mig nu, så de inte händer något. Men jag ska vara observant för huvudvärk, magont, illamående, flimmer eller yrsell. Men nu ska jag ta det lugnt och se på tv.



Kommentarer
Postat av: susanne

vad skönt att ni mådde bra båda två!

2008-06-19 @ 18:28:53
URL: http://susannenorlin.blogg.se/
Postat av: karro

va skönt att det inte var havandeskpsförgiftning.. Hoppas du mår bättre:)

2008-06-19 @ 21:39:27
URL: http://karroh.blogg.se/
Postat av: melina

Skönt att bebis mår bra. Ta det lugnt nu, och lägga dina fötter hög!!

2008-06-19 @ 22:47:34
URL: http://coccinella.blogg.se/
Postat av: becka

Tur det gick bra. Ta de lugnt nu :D

2008-06-20 @ 13:19:21
URL: http://awhitesnowangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback