Köttfärsfyllda Tortillas

Postat av Cassandra den 2008-05-01 19:51:30


Då har vi ätit middag och städat, men vi är inte riktigt klara med det än. Men snart  är vi väl klara. Det tar tid att storstäda. Till middag åt vi köttfärsfyllda tortillas och det var hur gått som helst. Jag älskar att pröva något nytt och båda var nöjda med maten. När jag prövar någon ny maträtt brukar jag kolla runt på www.arla.se för att få ideér. Och för ca 2 månader sen hittade jag detta recept, men har inte prövat göra det innan. Men nu har vi gjort det och vi kan verkligen rekomendera maträtten till er :) Så vi lämnar ut receptet till er nu så ni också kan pröva :)

Köttfärsfyllda Tortillas

Ingredienser: 4 port
300 g köttfärs
2 morötter
smör
1 burk krossade tomater, ca 400g
1 dl Kelda mellangrädde
1 Köttbuljongtärning
1 msk torkad basilika eller 2 msk färsk hackad
1/2 tsk salt
4 stora eller 8 små tortillas
2 dl Arla köket riven ost gratäng (går bra med vilken riven ost som helst)

Gör så här:
Sätt ugnen på 250 grader. Skala och hacka löken. Skala och riv morötterna grovt. Fräs löken i smör i en stekpanna. Smula i färsen och låt den få färg. Tillsätt morötter, tomatkross, grädde, smula buljongtärning och basilika. Låt såsen koka ihop till en röra i ca 5 min. Smaka av med salt. Fördela röran på tortillas och rulla ihop. Lägg dem på ett ugnssäkert fat och strö över osten. Gratinera i mitten av ignen 8-10 min. Servera med sallad och en mild eller het sallsasås.

Vi serverade till maten även en vit sås som jag gjorde med en minifraich, salt, citronpeppar, tacokrydda och 2 vitlöksklyftor. Jätte gott :) Blir lite mer smak på de hela tycker vi :)

image106






Kommentarer
Postat av: Madeleine

Okej, det var ju bra :)
Inge roligt att vara magsjuk ju.

okej :)
Jadu jag var med kompisar:)
vad gjorde ni?

Grymt goda de där köttfärsfyllda tortilla såg ut att vara :)

Kram

2008-05-01 @ 21:39:20
URL: http://maddep.bloggagratis.se
Postat av: nadja - leijas mamma

min andra blogg, nadja92.blogg.se är hackad! så nu har jag en ny, :D

2008-05-01 @ 22:24:05
URL: http://ungmor92.blogg.se
Postat av: j o s e f i n

Ehm, jag har inte photoshop :P

2008-05-01 @ 22:36:53
URL: http://FlickanJosefin.blogg.se
Postat av: my

dom såg inte helt fel ut :)!

2008-05-13 @ 10:24:21
URL: http://jamiliasmamma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback