BVC med min stora kille

Postat av Cassandra den 2010-12-08 20:46:24


Jag har en stor kille här hemma :) Idag var de bvc på schemat! Jag och  Christofer har sätt på Lexus att han har gått upp, men så mycket som vägen visade trodde jag inte. De var exakt två veckor sen vi var på BVC och han har gått upp 870g. Han väger nu 4060g, alltså nästan 900g på 2 veckor. Så har jag grädde i mina tuttar? Inte så konstigt att typ alla hans kläder börjar bli förlitet :P Han har växt på längden också :) 47 cm var han när han föddes och idag var han 51,5 så 4,5 cm på 4 veckor, nästan en månad :) Mammas stora kille :) Så nu fick jag iallafall förklarat varför Lexus fått så mysiga rynda kinder :)



Kommentarer
Postat av: Emelie

Åh vad roligt att han går upp så mycket i vikt! :) Fina killen.

2010-12-08 @ 21:18:06
URL: http://notjustasummerlove.blogg.se/
Postat av: I

Vad skönt att han växer så bra!

2010-12-08 @ 21:43:28
URL: http://ifunderar.blogg.se/
Postat av: emma, mamma till julia [foto]

hon rä vädligt matglad våran lilltjej men hon är ju allt annat än tjock, ligger superbra till i sin kurva! men josefin vägde ju mer än 1000gram mindre när hon föddes också :P men men alla är olika!



nja, inte en till bebis än. väntar några år, fast dom är bra mysiga ;D hihi! jodå allt bra förutom lite stressigt när man ska hinna med allt. hur är det själv? kramis

2010-12-09 @ 11:44:37
URL: http://emmzien.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hejsan!

Grattis på Anna -dagen Cassandra och Josefin.

och Lexus på en-månadsdagen



Farmor och Farfar

2010-12-09 @ 12:22:10
Postat av: Sanna Mamma Till Skrutt

Skönt att han äter ordentligt:)



åhh vilken tur ni har. Min dotter har alltid varit sjuk mycket o det började redan när hon var liten bebis, o att börja på dagis gjorde ju inte saken bättre, men men .. =)



Hur funkar det för Josefin när lillebror kom?

kramar

2010-12-09 @ 15:26:41
URL: http://susannahlundberg.blogg.se/
Postat av: Ida - Mamma till William

Vår "lille" William vägde 4120 gram när han föddes, men jag tycker han är så pyttepytte liten, hehe!



Har inte hunnit svara på din fråga. Det blev akut kejsarsnitt pga. att William inte trängde ner i mitt bäcken. Jag hade värkar, var mogen och helt öppen, men inget hände. Blev igångsatt på fredagsmorgonen och på lördagsmorgonen vid 05.03 föddes han med kejsarsnitt. Min förlossning tog 19 timmar från att dom satte igång mig.

2010-12-11 @ 19:36:01
URL: http://feliscatus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback