Fjärde advent

Postat av Cassandra den 2010-12-19 19:18:03


Fjärde advent och 5 dagar kvar till jul. Idag fick vi en jätte sovmorgon utav båda barnen! 11 vaknad vi alla. 11?! Ingen av oss fattade varför Josefin sov så länge. Hon somnade liksom 8 dagen innan. Så förmodligen var hon jätte trött och tar igen all sömn efter hon vart sjuk :) Så de var bara att stressa lite, pumpa ut lite mjölk då jag skulle spela innebandy och Christofer tog hand om båda barnen! De hade tydligen gått jätte bra och Lexus tar flaskan så himla bra och de känns super!

Matchen gick sådära, 2-4 förlorade vi med. Första perioden gick super för mig. Gjorde massa räddningar. Men sen hände de nått och jag gjorde två missar som man inte får göra som målvakt tycyker jag :P Men är ändå nöjd med mitt spel och nu är de juluppehåll och sen blir de innebandy för mig! :) När jag ahr träning kommer jag ha pumpat så att Christofer kan ge honom mat så jag kan åka och träna! :) Men ibland jobbar han tisdag kvällar/natt och då blir jag hemma! Men när han är ledig på tisdagar så åker jag och tränar och de känns verkligen jätte kul att komma igång igen! Juste på tal om ingeting så har jag gått ner yttligare 2kg. Förut hade jag gått enr alla grav kilon (10) + 2 och nu yttligare 2 så nu har jag gått enr 14 kg sen förlossningen :) Känns verkligen jätte skönt om 10 kg har jag nått mitt första delmål :)

Nu på kvällen har vi ätit lite gott sen massa lek och kollat på handbollen! Vi har nyss lagt Josefin och Lexus ligger i soffan och sover :) Så då passar jag på och sitta här en stund, Christofer spelar ändå hockey på ps3! :) Paket bilder kommer. Har inte haft ork att lägga in dom. Dom fyra paket som fattas så fick hon två kastruller i olika storlekar i ett varsit paket som hör ihop grytlapparna från ica maxi, och även fick hon nya bestik eller vad de heter, de man lagar mat med :P haha och idag fick hon en bil! Men bilder kommer väl imorn lr något :) hihi!

Gjorde en förstoring på syskonbilden förra veckan och i fredags fick vi en avir och idag hämtade vi ut de, gud va fint de är :) Nu måste vi bara köpa en ny ram :D hihi! Men måste ändå åka till ikea för att köpa en fäll och ramar! :)



Kommentarer
Postat av: Sanna Mamma Till Skrutt

Hejsan!



Allt bra med er? Har ni haft en bra helg?



Men herregud vilken sovmorgon, Jösses. Vi var uppe 05.40 imorse vi.. Puuh det var tidigt det;)



Kram

2010-12-19 @ 20:10:04
URL: http://susannahlundberg.blogg.se/
Postat av: Emelie

Okej :) Ja, alltså.. Jag tänker att skillnaden kanske inte blir så stor ändå när vädret är så här pass dåligt liksom. Snön går ju hur som helst upp över hjulen och då gör det ju i princip ingen skillnad. Men vi får se hur vi gör :) Hoppas snön försvinner efter jul :P

2010-12-20 @ 08:17:11
URL: http://notjustasummerlove.blogg.se/
Postat av: Malin

mysig blogg :) hoppas du får en bra jul, god jul! :=)

2010-12-20 @ 10:28:43
URL: http://loveisbeaty.webbblogg.se
Postat av: I

Vi tyckte också att det funkade i somras. Och vi har heller aldrig sett det som alternativ att ha en bred syskonvagn. När era barn börjar bli större åker ju overallerna av, och dessutom blir ju Josefin så stor att hon väl inte åker vagn så ofta :)

2010-12-20 @ 10:57:13
URL: http://ifunderar.blogg.se/
Postat av: Sanna Mamma Till Skrutt

Hejsan!



Oj stackarn, lika bra att kolla upp det. Inte roligt o vara sjuk så länge. =( Hoppas han blir pigg snart..



Joo tack med oss är det bara bra, jag är lite trött men det är jag ju jämt känns det som :p



Kram kram!

2010-12-20 @ 11:45:38
URL: http://susannahlundberg.blogg.se/
Postat av: Veronica

Vilken sovmorgon, LYX :) Men det är ni värda!



Låter som ni lagt upp julen bra.

Vi var hos min mamma i helgen som var. Och under julen är vi hos Stoffes syster, firar där med Nims kusiner :) Blir nog kul :)



Kram

2010-12-20 @ 11:46:14
URL: http://attblifler.blogg.se/
Postat av: Helena

Hej!



Jag halkade in på din blogg för några månader sedan och fortsatte läsa då vi båda väntade barn i november..



Men det va tydligen inte de ända vi hade gemensamt, vi har båda en tjej född 2008, vi är innebandymålvakter, vi har lika syskonvagn och vi fick båda en pojk nu i november.



Kanske ointressant att veta, men ja tyckte de va lite roligt att vi har så mycket lika ´:)

2010-12-20 @ 14:13:42
Postat av: bella

Hejhej! Tänkte fall du kunde fixa en sak på min blogg, som man ser på min meny så finns inte alla kategorier med och dom sista månaderna med! Skulle du kunna fixa det så det syns? vore jättesnällt :) Kram

2010-12-20 @ 17:31:01
URL: http://bellaheinonen.blogg.se/
Postat av: albulena

va fina barnen är.



jag älskar barn.

2010-12-24 @ 13:42:05
URL: http://aalbulena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback