Snart är de 2011, mitt nya liv

Postat av Cassandra den 2010-12-27 23:28:00


Ja på lördag börjar jag mitt nya liv, shit va jobbigt de kommer bli i början. Men denna gång ska jag klara de och jag ska klara att gå ner alla mina kilon jag vill gå ner. Men hoppas verkligen jag kommer nå mitt första delmål fort så man kommer igång. Jag har börjat tänka hur jag ska gå till. De kommer bli prominader varje morgon jag lämnat Josefin på dagis (tis-fre). Sen absolut inge godis eller något gott på veckodagarna, knappt på helgerna i början. I början får jag nöja mig med grönsaker och dip :) Men de kommer säkert gå super, för de är ju nästan godare :) Sen ingen läsk i början heller, så nu blir de bubbelvatten :P hihi

När jag kommit igång kommer jag visa före bilder och hur jag ser ut sen, jag kommer skriva om min vikt, och jag hoppas verkligen att de kommer funka. För nu ska jag verkligen gå ner massor, eller iallafall en del! Nu får ni alla hjälpa mig och peppa mig! Jag kommer även skriva vad jag äter om dagarna! Så nu kan man säga att denna blogg kommer bli en viktblogg också, inte bara en mammablogg. Men självklart kommer mesta i denna blogg handla om vad vi gör, mina barn och familj :)

Shit, inte många dagar kvar... Nej men detta kommer gå super bra, bara jag som är lite orolig att falla tillbaka till gamla vanor. Nej så ska jag inte tänka! Nu måste jag sluta skriva, annars blir de bara massa ordbajs från mig :P haha!



Kommentarer
Postat av: rebecca

Gumman!! Jag VET att du kommer klara det :D <3

2010-12-28 @ 00:28:47
Postat av: Nikolina

Pepp Pepp

Jag börjar också den första jan.. vi ska klara de här :) Hur många kg vill du gå ner / vad vill du väga?

Jag har ca 15 kg skulle jag tro...



Kram<3 VI MÅSTE SES SNART!

2010-12-28 @ 00:35:13
URL: http://moringa.blogg.se/
Postat av: erika

du klarar det, om man verkligen bestämt sig :)

2010-12-28 @ 07:51:31
Postat av: Marie [Mamma till William & Linus]

Måste också ta tag i vikten nu =/ Usch.. Varför kan inte allt bara ramla av en för?

2010-12-28 @ 08:06:47
URL: http://mzetterblad.blogg.se/
Postat av: Veronica

Det kommer gå jättebra! Annars vet du vart jag finns :)



Jajjamen vi hade en supermysig jul, utan stress :)



KRAM

2010-12-28 @ 08:33:32
URL: http://attblifler.blogg.se/
Postat av: I

Peppa dig själv med att det är bra för barnen med. Inte bara att du troligtvis kommer känna dig pigg längre i livet, utan också att det kommer bli mindre sötsaker för barnen när du inte äter det.



2010-12-28 @ 09:48:36
URL: http://ifunderar.blogg.se/
Postat av: Emma

Tänkte önska dig lycka till, jag ska själv försöka gå ner 20 kg innan sommaren, det blir inte lätt, men vi borde fixa det va?? ;)

2010-12-28 @ 11:46:18
Postat av: Karolina,Mamma till Liam bus

Det kommer gå kanon bara om du är motiverad. Din motivation verkar vara på topp, så det är bara att hålla i sen!

Träningsfreak som jag är så finns det bara ett sätt enligt mig för att nå mål med viktnedgång. Gör av med fler kalorier än du stoppar i dig. Men för guds skull skippa inte maten. Ät 6 små portioner nyttig mat i stället, annars kommer de bli bakslag när du börjar äta & resultatet blir fler kg än innan då kroppen lagrar mer fett än innan..



När jag hade fått Liam var vi ute och gick 1-2 mil varje dag. Kg bara rasade och på 5v hade jag tappat alla mina 21kg & kunde ha alla kläder tack vare sund kost & motion. Sen började jag även träna som vanligt rätt tidigt så det gjorde sitt. Men minst 1timmes rask barnbvagnspromenad om dagen är kanon för att komma i form : )

Lycka till! :)

2010-12-28 @ 13:39:06
URL: http://karroh.blogg.se/
Postat av: jen

hej. Tänkte tipsa om en motiverande, inspirerande och peppande blogg. blogg.mama.nu/olgas-blogg

En seriös träningsblogg som är riktad mot mammor. //kram

2010-12-28 @ 18:01:19
Postat av: I

Ja visst är det så. Jag har alltid storslagna planer på att mina barn skall få äta så nyttigt. Men när man väl står där med ett hungrigt barn är det lättare sagt än gjort. Det viktiga är nog att planera, och strikt följa de maträtter och mellanmål man skrivit upp. Ett tips är att köra en del vegetariskt, då den maten oftast (förutom om man använder mycket ost) är magrare än annan mat.

2010-12-28 @ 20:43:58
URL: http://ifunderar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback