Valet

Postat av Cassandra den 2010-11-20 22:10:13


Tänkte berätta hur de kommer sig Lexus fick alla sina namn :) De kanske är någon där ute som undrar, eller så är d ingen som undrar, men då får ni iallafall en förklaring ;) När vi fick veta att de var en kille som låg i min mage började vi diskutera namn och vi gick in på namn sidor och kollade killnamn och hittade massa namn som vi skulle kunna tänka att han skulle få heta. Där var då Lexus med men inget mer, pratade knappt om de namnet. Vi hade andra namn som vi fastnade mer för. Som bla Wilton, Joakim. Som många vet så skulle han heta Joakim, de var de vi ville. Men när han föddes så var han absolut ingen Joakim. Men då kom namnet Lexus upp, och även Wilton igen. Men på bb så såg vi verkligen att de var en Lexus och inget annat :)

Hans andra namn, Erik Hans Mikael. Erik kommer från min pappa, han heter de i andra namn. Hans kommer från Christofer (Lexus farfar heter de också, men vi valde hans eftersom Christofer heter de) och Mikael kommer från min biologiska pappa som tyvärr inte lever längre.

Så nu vet ni vet ni hur vi valde namnen! :) hihi




Kommentarer
Postat av: Nikolina

Lexus är jättefint! :)

2010-11-20 @ 22:56:30
URL: http://moringa.blogg.se/
Postat av: W- ung 3 barnsmamma & fotograf

i see precis som mina gaddningar och nästa barns namn :) det finns ju så mycket snokare där ute så frågan är om man vågar ge ut allting.



fina namn :)

kram

2010-11-21 @ 11:48:39
URL: http://dyrbarkarlek.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag har med lite "extra" namn i fall första namnet inte passar =)

Lexus är ju ett super gulligt namn =)

2010-11-21 @ 13:01:45
URL: http://www.metrobloggen.se/malinfaltz
Postat av: G-M Malin

Nåå men Lexus då? Var kommer det ifrån? Bilen eller Petters son?

KRAM!

2010-11-21 @ 21:04:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback