Besök hos närakuten!

Postat av Cassandra den 2010-09-29 20:01:58


Dagen slutade inte exakt som jag trodde! Vi satt och åt middag och Josefin fick tyvärr tag i en kniv från min tallrik! Jag tar den ifrån henne, men samtidigt som jag tar kniven så tar hon på de vassa och hon skär sig! Fy va hemsk man känner sig. De såg så himla djupt ut så jag sa till Christofer att vi måste till närakuten och se vad vi ska göra. Sätter på ett plåster och sen gör en välling sen åkte vi.

När vi kommer dit så tar dom av plåstret snabbt och kollar hennes sår och lugnar mig att de inte var så djupt som de såg ut och att de kommer läka jätte fint. Så de dom gjorde var att sätta dit tejp och ett bandage över som hon inte får ta av på tre dagar och inte blöta! Mammas älskling! Fy vad jag känner mig som en dålig mamma! Nu ska jag verkligen inte ha knivar i närheten av hennes plats. Nej fy, de var så hemskt att se såret som blev. Josefin blev självklart ledsen, men de gick över. Och hon var jätte duktig hos doktorn också! Grät bara när de skulle ta av plåstret. Hon var så duktig så hon fick två klistermärken :) Och om 3 dagar får vi ta bort bandaget och då skulle de vara läkt sa dom, men annars får hon ha på sig plåster tills de är helt läkt :)

Men nu sover hon iallafall och jag har beslutat mig att ha henne hemma från dagis imorn och på fredag! Vill inte att hon ska få in bakterier. Sen eftersom hon inte får blöta handen och så. Och jag är ju ändå hemma så jag tjände att hon får vara hemma och mysa med oss istället. Fast pappa är snäll och tar henne så jag kan gå till skolan halv 2, Christofer jobbar imorn.

Men nu ska jag stänga ner datan! Ska gå in och pussa på min sovande dotter. Fy vad jag har dåligt samvete över detta. Fy! Jag känner mig som en dålig mamma!



Kommentarer
Postat av: Ida- Blivande mamma

Det är så lätt hänt.

Jag har köpt två bodys, ett par sockar, en mössa där i klädväg till bebis.

Sen har jag köpt skötbädd, handduk, napp, nappflaska och lite annat smått och gått där.

2010-09-29 @ 21:41:50
URL: http://alexandraida.blogg.se/
Postat av: Carro - Mamma till Adam & Alisha

Nej jag var på ett "möte" imorse och det blev rätt jobbigt så jag orkade ingenting sen.. Jag hade packat allt men jag mådde verkligen inte bra efter, tog mig ut en liten sväng på kvällen men usch det är jätte jobbigt nu när jag börjat ta tag i allt jag går verkligen upp och ner i humöret på ingen tid alls :/

2010-09-29 @ 22:35:58
URL: http://mammaadamochalisha.blogg.se/
Postat av: Johanna - MyShoebox.se ♥ Gravid ♥

Nej, känn dig inte dålig! Det var en olycka och det gick ju bra!

2010-09-29 @ 22:39:18
URL: http://myshoebox.se
Postat av: Nikolina - mamma till Ellinore <3

jag följer gärna med! :)



Ja men vi bor ju i andra hand nu som går ut i maj så jag blir verkligen jätteglad om vi får den här nu! Dock jättelitet sovrum och inget rum till Ellie men den funkar i ett tag iallafall :)

Kram

2010-09-30 @ 00:27:52
URL: http://moringa.blogg.se/
Postat av: emma, mamma till julia [foto]

olyckor händer så lätt :/ inte är du dålig för det!!



svar: mjo jag bävar för begravningen, jag har aldrig vart på en sån och jag kommer tycka att det är jättejobbigt att se mamma och pappa gråta :'(



jodå bara bra här med oss. är ledig idag så det är underbart men sen jobbar jag långhelg :/ huua! men har gått ner till 75% från och med imorgon så det ska bli skönt.



händer nå kul i helgen då? kramis

2010-09-30 @ 09:58:16
URL: http://emmzien.blogg.se/
Postat av: Ida- Blivande mamma

Hej söta du.

Du har fått en award av mig.

kram

2010-09-30 @ 11:56:37
URL: http://alexandraida.blogg.se/
Postat av: Linda - En Vimsig Mamma

Oj vilken tur att det inte var så djupt.

Inte gjorde du detta med flit, men förstår din känsla ändå....

Kram

2010-09-30 @ 12:05:12
URL: http://holen666.blogg.se/
Postat av: Sandra

Du ska inte känna dig dålig över det. Det var ju en ren olycka! Men jag förstår hur ett mamma hjärta blöder när nått liknande händer...

2010-09-30 @ 21:26:50
URL: http://sbloppis.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback