2 månader och RS

Postat av Cassandra den 2011-01-11 14:31:41


Jag har gjort en ny katergori som heter just "2månader och RS". Där kan man läsa om våran sjukvistelse och hur Lexus har mått. Men tänkte sammanfatta dom här 6 dagarna på sjukhus!

Kan berätta att de har vart en jätte jobbig period. Att se sitt barn så sjuk och hjälplös är så hemskt! Hans hosta och allt slem går inte att beskriva! Men min son är en riktig kämpe! Andra dagen var de prat att vi skulle få hem medicinen så han kunde andas hemma istället så skulle vi slippa vara dära. Men jag stod imot lite och ville gärna vara kvar en natt till. Och den natten var då allt började. Och de är alltid 4-6 dagen som är som värst och de var säkert de han nått. De började med att han bara fick hjälp med extra syre. Men dagen därpå blev de ännu värre och han fick hjälp av en CPAP. Den skulle hjälpa Lexus att ta bort all koldioxid som han inte orkade bli av med själv. I den låg han i 1,5 dygn innan han försökte ta bort den och de betyder att dom mår bättre och de gjorde han. Han var fortfarande lite dålig då han inte orkade äta och fick mat genom sond. Men de gick också bättre och bättre! Idag behöver han inte andas in något och hostar lite när han vaknar! Kan få någon hostatack!

Måste verkligen säga ett stort tack till alla som hjälp Lexus att bli bättre dom här dagarna! Jag kan inte visa min tacksamhet! Han har blivit behandlad så bra, som en prins! Han har fått så fina kommentarer! De gör mig så stolt! Min prins är på bättringsväg. Men han har verkligen inte haft de lätt, han är 2 månader och har haft RS-viruset.

Här är lite bilder på min prins!





Kommentarer
Postat av: Nikolina

Nämen lilla plutt :( Hoppas han blir helt bra nu o att ni slipper åka in igen.

Kramar <3

2011-01-11 @ 17:51:14
URL: http://nikolinas.bloggplatsen.se
Postat av: emelie

Stackars liten, blir bara tårögd av att se bilderna. han är en kämpe och ni är starka. Ta hand om er.



KRAM

2011-01-11 @ 18:48:02
URL: http://emeliielenaelinor.blogg.se/
Postat av: Veronica

Usch vad hemskt att se han med alla apparater :(( kram

2011-01-11 @ 20:50:07
URL: http://attblifler.blogg.se/
Postat av: emma

USCH! ja de är inte roligt när sina älskade barn blir sjuka. RS viruset var ja jätte rädd för att BEnjamin skulle få när han va bebis men han klarade sig. De är ju så farligt för bebisar och finns de som dött av de ju..



vilkeen tur att han är på bättringsvägen, får hålla tummarna på att han inte får de igen!

kram

2011-01-13 @ 08:56:28
URL: http://mammatillbenjamin.blogg.se/
Postat av: Sandra, Colins mamma

Ush vad jobbigt för er. Min son hade RS när han var 1 månad men det blev inte lika karusell som för er vi behövde bara inhalera några gånger på sjukhuset och sådär. Mår han bra nu då?

2011-01-17 @ 22:27:40
URL: http://sandrahupdate.blogg.se/
Postat av: Hanna o Elliot o Nelli

Rs-virus är skit! Usch!

Min dotter åkte på det när hon va 12 dagar.. Och ja den tiden lär vi aldrig glömma..

Postat av: Malin

hej!

läste precis här om Lexus rs-virus. hade samma med min son, det var riktigt vidrigt och det sjuka är att han var nästan 10mån! blev heeeeelt utslagen, rasade 1kg i vikt, blev sondmatad, fick syrgas, cpap, inhalationer 1gg/h, de lungröntgade honom med en portabel lungröntgenapparat, han märkte inte ens att vi flyttade och styrde runt honom, så väck var han :((

här fick storebrorsan också rsv, han vägrade äta, hostade och snorade o hade hög feber, men han fick inte andningssvårigheter som lillebror, dock tog det myyycket längre tid för storebror att återhämta all förlorad vikt!!!



det är hemskt med rsvirus för små små små barn!!!

inget man ens önskar sin värsta fiende liksom!



själv blev jag bara lite lätt förkyld med lite feber, inte ens hosta hade jag....



ska nu kika vidare i din blogg och titta på dina söta ungar!:))

är ny här!;))



mvh Malin,Elias&ELvin

2011-05-22 @ 15:50:33
URL: http://eliasoelvin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback