Fortfarande kvar på Södersjukhuset

Postat av Cassandra den 2011-01-09 13:39:27


Under fredagkvällen så får Lexus så svårt med sin andning och alla blodprover de tagit så ser man att han han har de jobbigt och blir då kopplad till en CPAP så han ska få hjälp. Den hjälper att de kommer in syrgas så att koldioxiden lämnar kroppen, och de var de Lexus hade jobbigt med att han samlade på sig massa koldioxid men han hade ingen ork så de lämnade! Den hjälper till som en tryck, blåser upp lungorna så de blir lättare att andas. Under natten till lördagen kunde jag amma själv, men han blev bara slöare/tröttare hela tiden och på morgonen fick han även en sond så han skulle få hjälp att äta. Under tiden när han fick hjälp av respiratorn så andades han fortfarande in koldioxid och adrenalin varannan gång va 1,5 timme.

Hela förmiddagen sov han och sen till eftermiddagen började han piggna till. Och under kvällen, runt 6 tiden får han pröva att vara utan och han klarar de galant och mår så bra utan, han behöver inte heller lite extra syrgas som han hade innan. Han började även äta mer av mig också! Nu har han bara sonden kvar om de skulle bli sämre. Men han får fortfarande anas in koldioxid och adrenalin som innan!

Under natten har han och jag sovit jätte bra! Natt personelen har tagit hand om Lexus så jag har fått sova ut. Lexus har nämligen smittat mig och jag har blivit jätte försyld! Jag får ju som en vanlig försylning (fast jag kan ha rs). Men viktigaste för mig är att Lexus mår bra, skiter i mig själv :P

Imorse fick vi prata med en läkare och då lyssnade hon på Lexus att han fortafarnde har de jobbigt att andas, men självklart inte lika jobbigt och han syresätter sig jätte bra och hostan är inte alls lika jobbig för honom. Men vi blir kvar en natt till (vad jag vet), så de kan hålla kolla på honom lite extra!

Kan berätta att när han fick respiraton var de jobbigaste jag någon sin vart med om, de var så jobbigt att se honom så! Och när dom skulle sätta på honom den så var han så arg! Men som tur är mår han ju bättre och är förmodligen på bättringsväg nu! Hoppas inte på något bakslag nu :)

Idag blir även min prins 2 månader! Hela två månader! Helt sjuk vad tiden går fort, men vilken tuff start Lexus haft. Kan säga att han har vart en riktig kämpe den tiden vi vart här och han är så duktig och alla här tycker han är en sån fin kille, så duktig och otroligt söt :) hihi!




Kommentarer
Postat av: Marie&Elsa

Va skönt att han mår bättre... stackarn, han har inte haft lätt

2011-01-09 @ 14:04:12
URL: http://mahii.blogg.se/
Postat av: Emelie med elliott o leila

stackars liten =( de måste va jättejobbigt o se sitt barn fara så illa ju, vet bara hur nojig jag va när jag o leila låg inne där när hon bara var ett par dagar gammal o då hade hon ändå inget så allvarligt livshotande ju =( skickar styrkerkramar o hoppas din förkylning blir bättre snart! kramar

2011-01-09 @ 14:55:40
URL: http://emlisch.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vi tänker på er sköt om er båda två

kramar

Farmor o *Farfar

2011-01-09 @ 17:43:05
Postat av: I

Skönt att det äntligen börjar vända! Hoppas att du har en trevlig kväll även om ni inte är hemma.

2011-01-09 @ 20:44:59
URL: http://ifunderar.blogg.se/
Postat av: Nikolina

lilla plutt :(

2011-01-09 @ 23:53:28
URL: http://nikolinas.bloggplatsen.se
Postat av: Melissa - Vincents Mamma&Gravid

får verkligen hoppas de är på bättringsvägen så ni kan komma hem till familjen snart :)

stackars liten å behöva gå igenom detta och för dig och christoffer med å se Lexus så sjuk

2011-01-10 @ 10:15:30
URL: http://OoOMelissaOoO.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback