Cupcakes

Postat av Cassandra den 2011-07-12 21:10:48


När Josefin fyllde år stog jag bakade kvällarna innan. och betsämde mig i sista minuten för att baka Cupcakes. Och tänkte dela med mig om receptet! Rekomenderar verkligen detta till er alla som ska ha kalas! För dom uppskattades även av gästerna. Så då hade jag nog säkert lyckats ;)




Chokladmuffins:
225g smör, rumstempererat
2 1/2 dl strösocker
3 3/4 dl vetemjöl
4 msk kakao
1 tsk bakpulver
4 ägg

Sen gjorde jag så att jag la ner allt i en bunke och blandade om till en jämn smet! Sen placerade jag dom i mitten i ugnen på 175 grader.

Sen tog jag ut dom och lät dom svalna. Medan dom var i ugnen och sen svalnade gjorde jag iordning frostingen.

Frostingen:
200g philadelfia
150g smör, rumstempererat
100g vit choklad
ca 6 dl florsocker

Då gör då så att du lägger ner smöret i en bunken, smälter chockladen. Sen häller du över chockladen på smöret och blandar till en jämt smet, sen lägger du ner philadelfian och blandar till en jämn smet, och sen florsockret och gör de också till en jämt smet (om du vill kan du använda dig av karamellfärg om du vill ha någon färg på dom).

Sen när muffisen hade svalnat så la jag på frostingen och toppade med en jordgubbe och en chockladbit.

2 0 1 1 - 0 7 - 0 2 / 0 3





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback