Magen min

Postat av Cassandra den 2008-04-28 20:39:45



image104

Jag har gått 185 fulla dagar av 280 (66%).
Jag är i vecka 27.
Jag har gått 26 fulla veckor och 3 fulla dagar(v26+3).
Jag är i 6:e kalendermånaden.
Jag är i 7:e graviditetsmånaden.
Jag är i trimester två.
Jag har 95 dagar kvar till förlossning.



Fostrets utveckling - Vecka 27
 

Nu väger bebisen ungefär 875 gram och är knappt 37 cm lång från topp till tå. Ögonen öppnar och sluter sig, bebisen sover och är vaken på regelbundna tider och den kanske suger på fingrarna eller tummen.

Om du känner rytmiska fosterrörelser nu, kan det mycket väl vara hicka - vanligt denna vecka och under resten av graviditeten. Din bebis har förmodligen också hicka, men fortsätter att andas in vatten snarare än luft. Anfallen av hicka brukar inte vara så länge och går över av sig själva.
fetal development at 27 weeks

Barnet ser nu ut som det kommer att göra vid födseln förutom att det är mindre och smalare. Lungorna, levern och immunförsvaret behöver fortfarande utvecklas men om barnet skulle födas nu så har det cirka 80 procent chans att överleva. Hörseln fortsätter att förfinas och fostret kan känna igen både mamman och eventuellt pappans röst.












Kommentarer
Postat av: Madeleine

Du har så rätt så rätt, om man bara köper för att köpa blir det inge bra. Och ett hus är inte precis billigt.

Okej, va roligt :)
Haha jag kom ihåg när man gick typ 7-8 då skulle man aldrig kunna tänka sig att jobba som det. Men nu spelar det inge roll. Va bra att du fick andra arbetsuppgifter när du inte får lyfta tungt.

Väntar på bebismage bilden :)

Vad har du/ni gjort ikv? :)

2008-04-28 @ 20:52:38
URL: http://maddep.bloggagratis.se
Postat av: Anonym

Ojj, nu såg jag bilden :)
Nu såg magen mycket större ut än den andra bilden där du hade en slapp tröja :)
Åh, bebis magar är så söta :)

2008-04-28 @ 20:54:16
Postat av: Anonym

Oj, det förstår jag.
Jag kliver upp vid 6 :)
bor utanför stan så jag måste åka med buss in till stan :).

Okej :) va mysigt :)
Gott med chips och läsk :)

Jag har bara tagit det lugnt ätit lite ris och korvstroganoff och hjälpt mamma in med hästarna :)
och pratat med min älskling :)

2008-04-28 @ 21:22:58
Postat av: j o s e f i n

Jag förstår inte vilka bilder du menar :P

2008-04-28 @ 21:24:43
URL: http://FlickanJosefin.blogg.se
Postat av: Anonym

Oj, det förstår jag.
Jag kliver upp vid 6 :)
bor utanför stan så jag måste åka med buss in till stan :).

Okej :) va mysigt :)
Gott med chips och läsk :)

Jag har bara tagit det lugnt ätit lite ris och korvstroganoff och hjälpt mamma in med hästarna :)
och pratat med min älskling :)

2008-04-28 @ 21:41:55
Postat av: Anonym

Jo jag går skola inne i stan:) två mil härifrån :)
jag ska bli barnmorska om du vill veta;P haha. men det är sjukt lång utbildning.

Ja vi har tre trav hästar :)

Vi har varit tillsammans sedan 1/2-07 men det har som varit fram och tillbaka.
Ni då?:)

2008-04-28 @ 22:03:49
Postat av: j o s e f i n

Men det är väl bara att göra bilden mindre då, eller menar du att du vill att hela inläggsdelen ska vara bredare?. för om det är i själva inlägget så får du ju typ ändra storleken på bilden lr något :P Men om du vill ha hela inlägget bredare så kan jag nog hjälpa dig för det fixade jag på min blogg till mig :P

2008-04-28 @ 22:04:28
URL: http://FlickanJosefin.blogg.se
Postat av: Madeleine

Jag fyller 18 nu i maj :)
jag går omvårdnad för tillfällt sedan blire sjuksköterska 3 år sedan måste man jobba som det i 2 år. sedan barnmorska 1 och ett halft år
;P
och jag ska inte börja plugga p åen gång efter skolan.

okej :) :) känns allt bra då?:)

2008-04-28 @ 22:56:18
URL: http://maddep.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback