Vecka 26 + 1

Postat av Cassandra den 2008-04-26 16:20:32


Nu går jag in i vecka 27, tycker det inte var så länge sen jag var i vecka 18 och fick se vårat barn. Tiden bara rinner iväg. Och nu börjar man se mer och mer på min mage att jag har något som växer där inne.

Som det stod om kroppen i vecka 26 så börjar jag få kramper i vaderna när jag sover. Inte skönt alls. Men det är inte farligt heller. Och nu efter vi vart på Huddinge sjukhus så mår jag bättre och jag känner mig inte lika orolig länge och det är skönt. För nu vet vi att jag och vårat barn mår bra. Inget är viktigare för oss än vårat barn. Vi vill att den ska må bra där inne i magen. Och längtan efter henne är stor :)


Jag har gått 183 fulla dagar av 280 
Jag är i vecka 27.
Jag har gått 26 fulla veckor och 1 full dag (v26+1).
Jag är i 6:e kalendermånaden.
Jag är i 7:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). 
Jag har 97 dagar kvar till förlossning.



Vecka 27

Kroppen: Man kan sova lite oroligt på nätterna när man har kommit en bit in på graviditeten, ofta störs man av att man måste gå upp och kissa. Många upplever också att de drömmer mer nu, ofta om förlossningen eller om barnet. Det är troligen kroppens sätt att förbereda sig mentalt, man kanske inte drömmer mer, men eftersom man vaknar oftare så kan det vara så att man kommer ihåg drömmarna bättre.

Barnet: Musklerna på armar och ben blir starkare och ibland kan barnet få in en riktig fullträff mot revbenen eller mot urinblåsan, vilket kan göra ont minst sagt.



Nu rör sig lillan där inne mer och mer. Känns som om hon leker med något. Och idag när vi lyssnade på hög musik i bilen kändes det som om lillan dansade i magen, hon rörde och sparkade hur mycket som helst där inne. Härlig känsla :)



Kommentarer
Postat av: marlie

Åh, jag har också en sån där mammatröja typ. :) Ser ut som det iaf!^^

2008-04-26 @ 21:58:01
URL: http://mammamarlie93.blogg.se
Postat av: Frida

Svar: okej, jo de går bra

2008-04-27 @ 17:01:08
URL: http://friidavs.blogg.se
Postat av: Madeleine

När du tar magbilderna kan du inte tar en tröja som är tajt?
Läser eran blogg varje dag.

2008-04-28 @ 13:34:26
URL: http://Maddep.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback