Tisdag

Postat av Cassandra den 2008-03-25 16:13:36


Säger bara snart är det lön, fast då går typ allt till räkningar och mat och så, eller nej det gör det väl inte. Men det känns som det. Men på lördag ska jag klippa mig och göra lite slingor, det var ett tag sen. Efter jag är klar så ska jag och Christofer åka till ikea och köpa en byrå. Vi behöver något som man kan ha lite förvaring i. Vi bor nämligen i en 1a på 44,7 kvadrat och då behöver man lite förvaring när man har så mycket saker som vi har. Vad tycker ni om den här?

Idag var jag förbi jobbet, egentligen är jag sjukskriven. Men nu är det så att köket på den skolan där jag jobbar på är klart så har vi nu varje dag den här veckan lite genomgångar på maskiner. För vi måste lära oss dom nu när vi ska göra mat till barnen på måndag. Ni som inte vet så jobbar jag som köksbiträde i en skolmatsal, eller med ett annat ord som många säger som mattant. Det kanske inte låter som ett kul jobb, men det är faktist ett roligt jobb, trivs jätte bra med mina arbetskamrater och skolan jag jobbar på är också en bra skola. Jag jobbar på Rudbecks gymnasium i sollentuna. En bit att åka, men det kan vara värt de. Nu när köket är klart kanske man får lära sig att laga god mat. Hoppas på det! Jag var på jobbet i kankse 2 timmar, då fick man lite lunch och så gick vi igenom skurmaskinen, det var inte så svårt. För har använt en likadan på en annan skola innan. Imorn ska vi iallafall gå igenom grytorna som jag tror är lika lätta som jag är van med innan. Sen efter det ska vi fotas på jobbet, vi ska få kort som man kan använda i skolan.

Sen när jag hade kommit hem från jobbet idag så kom Christofer och hämtade mig i handen, för vi skulle åka till honom för at hämta kläder som vi beställt till lilla Josefin, men dom hade inte kommit, så vi ska kolla det imorn igen efter jobbet. Och då kommer jag sätta in en bild på dom kläderna, jätte fina och gulliga.

Men nu ska jag fortsätta fixa lite här hemma iallafall. Men ha det så bra så länge // Cassandra



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback