Dyslexi

Postat av Cassandra den 2008-05-30 18:24:59


Jag har bestämt mig att ta upp om mitt handikapp. Som du kanske läst så har jag kanske lite stavfel eller gramatikfel. Självklart hjälper Christofer mig att kolla igenom ibland. Jag själv ser inte mina fel. Men det är inte något jag skäms för. Jag kan inte säga att jag skäms för att ha dyslexi. Alla är annrolunda och dyslexi är ändå ett vanligt handikapp.

Som projektarbete i 3an på gymnasiet skrev jag en bok, en bok om min kamp som dyslektiker. Ett projektarbete jag blev jätte nöjd med och även fick högt betyg på MVG. Men nu när jag är mammaledig kommer jag att utveckla den boken, eftersom jag bara hade mindre än ett år på sig så tycker jag att jag kunde gjort den bättre och fått med mig mer om jag haft mer tid. Så nu har jag betsämt mig att fixa boken, lägga till vissa saker som jag inte fick med för tiden försvann. Sen skulle jag gärna vilja publicera boken och även försöka sälja den. Så om du har tips om en bokförlägare så säg till. Jag vill verkligen att de här ska bli bra.


Min bok


Jag kan berätta lite kort vad boken handlar om.
Först och främst handlar det om min kamp på gymnasiet. Fick min diagnos på vårterminen i 9an. Väldigt sent. Och jag har haft samma problem i hela mitt liv. Så man kan undra varför ingen lagt märke på det tidigare. När mina betyg börja gränsa mellan g och ig innan betygen sattes innan jul då lägger man märke till de. Konstigt tycker jag. Boken handlar för det mesta hur jag hade det på gymnasietiden, bemötande från lärare, prov. Allt som kan förekomma på gymnasiet.

Min dröm är att få sälja  boken så att folk kan få upp ögonen om hur en dyslektiker har det.




Kommentarer
Postat av: JULIA

Vi komemr hem på lörsag, imorgon(=

Hoppas du får sälja din bok, skulle vara intressant att läsa!

2008-05-30 @ 18:42:06
URL: http://ungmamma89.blogspot.com
Postat av: Sandra

Ååh tack så mycket och grattis till er och lycka till... guud vad häftigt läste när du o din färstman blev tillsammans hehe.. lite skummt jag och min fästman träffades den 10e November 2006 och förlovade oss 7-8 månader senare den 20e Juli och nu är vi också gravida hehe (rätt så likt er) Önskar er en fortsatt bra graviditet och att allt går bra. Ha en fortsatt bra helg.. Mvh / Sandra

2008-05-30 @ 23:29:05
URL: http://thestoryinside.blogg.se/
Postat av: Laacy

Aaa igår gjorde jag iaf de, och dagen innan började jag spy i badkaret! =S känns väldigt skumt, men jag hoppas de har gått över nu ..

Jag bor inne i göteborg =D Du då ?

2008-05-31 @ 05:17:50
URL: http://mami89.blogg.se/
Postat av: j o s e f i n

Gud vad intressant och spännande. Din bok kommer säkert bli lysande och folk kan få en inblick i hur de som har dyslexi har det :)

2008-05-31 @ 13:52:59
URL: http://flickanjosefin.blogg.se/
Postat av: becka

Hej, den ser jättefin ut! Hoppas det blir bra, skulle va kul o läsa! Funderar också på att skriva en bok som projektarbete, men jag som går barn och fritid måste skriva barnbok isf. tror jag. och jag tkr inte man ska ha en barnbok utan bilder och måla är inget jag kan tyvärr. så får se va de blir. men lycka till! :)

2008-06-01 @ 18:47:34
URL: http://awhitesnowangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback