Hemma igen, varning långt inlägg

Postat av Cassandra den 2009-11-20 15:46:23


Tack för alla kommentarer!

Igår efter jag skrev inlägget kom min pappa och hämtade mig och Josefin eftersom Christofer jobbade och hade igen möjlighet att åka, för då skulle de också ta jätte lång tid innan vi skulle komma in till akuten. Kan försig berätta lite snabbt om Josefin hur hon va på dagen. Allt var jätte bra till ungeför kl 3, innan hon hade 38-38,5 och sov bara mycket. Men ändå glad. Drack lite!

- Hon var ej kontaktbar
- 39,8 grader feber
- Reagerade inte på ljud
- Sov bort hela dagen
- Har inte ätit på hela dagen
- Slutade dricka
- När hon var vaken stirrade hon bara rakt in i soffan eller taket
- Fick inte röra henne för då skrek hon bara
- Var allmänt jätte varm på hela kroppen.

Så jag gav henne alevdon och hon reagerade inte och febern gick knappt ner. Så jag ringde upp vårdguiden. Och dom sa först att vi bara skulle till handen närakut. Men sen ångrade hon sig och sa att i skulle åka till akuten på södersjukhuset. Då blev jag verkligen orolig. Vill ju inte att mitt hjärta ska må så dåligt.

När vi kom in till akuten så fick vi vänta ett bra tag, var många barn där. Tycker de är så tråkigt att se så många barn sjuka. Men när vi skrev in Josefin så fick hon ipren och hon hade 39,4. Men efter att ipremen börjat verka så mådde hon jätte bra, sprang runt och lekte och skrattade och var en glad tjej, men fortfarande lite feber då.

Vi fick träffa en läkare som tog prov i halsen, och de visade inget. Sen tog dom stick i fingret och de visade att ett värde var högt och då bestämde dom att vi skulle ta ett urinprov så josefin fick ha på sig kisspåse under blöjan! Vi väntade och väntade på att hon skulle kissa, vid 8 fick hon påsen och då hade vi vart där ungeför 3 timmar.  Sen vid elva har hon fortfarande inte kissat och då hade hon drukigt, 2 mer, massa vatten, lite välling, ätit en piggelin. Och vid halv 11 kom febern igen och hon hade 39,8 och inget kiss. Så hon fick alvedon mot febern, men hon var så himla ledsen så skulle vi ge den sista droppen typ och sås ätter hon i halsen och spyr ner hela mig och sen massa i en spypåse. Tur var så var de inte många kvar då i väntrummet . Men sen gick vi och prtade men en sköterska där och Joseifn fick en halvtimme senare ny alvedon och sen skulle hon prata med en läkare och se om vi kunde få lösa de på ett annat sätt eftersom hon inte kissade.

Vid 12 träffade vi en läkare och då sa hon att vi får åka hem och sova, sen komma tillbaka till barnavdelningen dagen därpå (alltså idag) och innan vi åkte in skulle vi sätta på henne en påse. Så vi åkte hem, handlade mat från vega till mig och Christofer. Josefin somnade aldrig i bilen men direkt när vi kom hem la henne i sängen så somnade hon. Men sen udner natten var hon jätte jobbig, gnällde en massa och kunde inte sov aoch var jätte varm, 39,5 fick jag på termomenten och hon fick mer alvedon och sen sov hon ett atg iallfall.

Men sen vaknar vi 9 igen då är hon jätte varm och tar tempen och då är den uppe i 40,1 grader och då börjar jag bli orolig, fick alvedon. Och så jag gör iorning henne, sätter på kisspåsen, fixar en välling och packar väskan så åker vi till alvdelningen. Vi skulle vara där halv 11. Men på vägen stannade vi bara och köpte med oss lite saker, för vi visste inte hur länge vi skulle stanna.

När vi kom in så berättade vi att hon vaknat med 40,1 grader feber och vi fick nästan på en gång träffa en läakare. De bestämdes att vi skulle vänta på att hon skulle kissa. Sen ta stick i fingret igen och se om värden skjungit och sen ta prov i näsan och se om hon har svininflänsan.

Så fick vi byta kisspåse för hon bajsade så de var bara att byta. Sen kom dom in och tog stick i fingret och de gick jätte bra, och sen tog dom odligen i näsan. Sen inte långt där efter kissade hon. Men de var så lite så vi fick sätta på en ny igen, men kasnke en halvtimme därpå så kissade hon jätte mycket så nu kunde de kolla lite.

Sen somnade iallfall Josefin efter att fått mer välling. Men hela tiden har Josefin var jätte glad, ätit kakor och skrattat och pratat med läkarna, kollat på tv och var världen underbaraste tjej. Men sen runt halv 2 kom läkaren in igen, efter sin lunch och då berättade han att vrden har skjungit och de var jätte bra, hon har inte svininflensan. Men hon kasnke har urininflamation, men de får vi veta imorn för då skulle de ringa oss och berätta hur de ståg ut. Men om Josefin fortsätter att ha feber till tisdag så hon haft de en vecka måste vi åka in igen och kolla och ta nya prover, annars får vi åka in innan om något skulle hända.

Men nu är vi iallfall hemma! Christofer har åkte till jobbet. Josefin sover och jag sitter hära. Väntar på att Christofer ska komma hem, då ska jag ta bilen och handla mat. Ska göra tacos idag :) Mums. Sen ska Christofer ev ut med sina kompisar eftersom han fyller år i helgen. Jag skulle på lagfest, men fick ställa in de. Måste ju ta hand om min dotter och jag vill inte att Christofer ska behöver ställa in med sina kompisar. Nu ska jag kolla Josefin och kolla tempen igen!






Kommentarer
Postat av: Anonym

Hejsan!

Det var bra att ni åkte och fick träffa en läkare

det känns lite tryggare då.

Nu får vi hoppas att hon kryar på sig.

Du kan ringa till oss när du vill om du känner dig orolig eller vill ha hjälp.

Krama lilla pluttan

Farmor och Farfar

2009-11-20 @ 16:25:55
Postat av: T & Flickorna

Stackars lilla gummsan! Hoppas hon blir bra snart.

2009-11-20 @ 17:09:23
URL: http://babymammy.blogg.se/
Postat av: Novalies mamma

Usch va jobbigt det lät...

jag hade vart helt hysterisk av mig om det där h'ände min prinsessa.... man känner ju sig så himla hjälplös när man inget kan göra...



Hoppas hon blir bättre snart =)



Kram till er!

2009-11-20 @ 22:50:00
URL: http://emmamadelenemilia.blogg.se/
Postat av: Karin - Mamma till Nova

Nej jag bor i Gävle! Men du säljer fina saker. Gillar MyKidoos snuttefilt :)

2009-11-20 @ 22:54:41
URL: http://karinochnova.blogg.se/
Postat av: Karin - Mamma till Nova

Tack gärna :)

2009-11-20 @ 23:03:20
URL: http://karinochnova.blogg.se/
Postat av: Emelie, mamma till Lukas

Lilltösen då! Gud va man blir nojjig när dem är sådära sjuka.. men vad skönt att det inte var influensan iaf. Eftersom att den är så ny och man inte vet hur man ska tackla den. Krya krya krya lilltjejen :) <3

2009-11-21 @ 00:07:34
URL: http://mellemus.blogg.se/
Postat av: maria

hej hej kul att du tittade förbi det hade varit jätte skoj men bor tyvär i malmö :( men annars hade jag gärna velat ...så söt din lilla tjej är :) kram

2009-11-21 @ 12:33:16
URL: http://mammamariasunderbaraliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback