Bakning pågår!

Postat av Cassandra den 2009-09-23 19:48:12


Just nu står mina banan/chokladmuffins i ugnen. Bulldegen är på jäsning! Så de är fullrulle just nu :) Först gjorde jag två satser med bulldeg och 2 till muffinsarna så de blir mycket gott :) Började göra iordning bulldegen och när den börja jäsa så gjorde jag iordning muffinsdegen. Och nu står muffisarna i ugnen och ska snart börja baka ut bulldegen och göra klart bullarna!

Man får hoppas att Christofer uppskattar de jag bakat när han kommer hem från fotbollsmatchen! Kanske vill ha en nybaktbulle med ett glas mjölk ;D

Josefin mår bättre, hon somnade för natten kl 6 idag så hoppas hon sover bra i natt och inte vaknar så mycket. Hon har vart feberfi sen hon fått alvedonen kl 7 i morse :) Så de var väl någon tand som spökade lr nått. Hon har faktist 12 tänder nu och kindtänderna har kommit upp jätte mycket nu så de kan vara dom som spökar. Eller de är vad jag tror iallfall!

Nu ska jag kolla mina muffins! byebye



Kommentarer
Postat av: marie

Gud va gott =)! Kommer upp och snor några.. haha

2009-09-23 @ 20:18:46
URL: http://mahii.blogg.se/
Postat av: Emelie

Duktig du är då! Jag måste också baka i helgen har pratat om de flera veckor nu så idag började mamma tjata också haha!



Jaa jag längtar massor ska verkligen bli jättekul! Lukas hade hela 36,1 grad under kvällen undra om han också får ngn tand snart :D hihi han brukar vanligt vid ha 35 (A) hihi

2009-09-23 @ 23:54:35
URL: http://mellemus.blogg.se/
Postat av: emma

åh va gott med nybakat! :) :)



pussa på josefin från mig <3

2009-09-24 @ 10:46:01
URL: http://emmzien.blogg.se/
Postat av: fia

måste bara säga gud vilken söt unge Ni har:) är riktigt avis:p

2009-09-24 @ 13:36:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback