Svar på frågorna

Postat av Cassandra den 2009-09-19 23:46:00


Vilken är den bästa mammabloggen förutom din egen?
Jag tyckte mycket om Emmas blogg, men hon har tyvärr slutat blogga. Har ingen jag som jag tycker är bäst, läser många och de är svårt att avgöra.

Hur stor är eran lägenhet?
Det är en 2a på 57,9 kvm

Tar Aik trippeln i år?
Ja de tror jag, hoppas de i alla fall

När ska du börja jobba igen?
Jag ska vara mamma ledig med Josefin till augusti 2010. Men i vår har jag tänkt att plugga kvällar och sen i höst vill jag börja plugga heltid, de beror på om jag kanske kan få tjänstledig och kommer in på utbildningen. Annars kommer jag börja jobba igen till augusti 2010

Har ni tänkt att skaffa en till liten snart?

Nej inte nu, jag vill plugga innan! Men självklart finns alltid tankarna om att ha en liten i famnen. I alla fall nu när en vän precis fått sitt andra barn J Man blir lite avensjuk eftersom vi vill ha ett till barn.

Funderar ni på att skaffa något syskon till Josefin?
Som frågan innan, självklart vill vi skaffa ett syskon till Josefin, men de får vänta tills efter jag pluggat.

Hur kändes det att bli en ung mamma?
Tänkte du någon gång att det här kanske inte är rätt beslut?
Jag tycker de var helt underbart att bli ung mamma. Men kan inte säga att jag kände mig som en ung mamma när jag fick Josefin. Skulle fylla 20 år. Bodde inte hemma hade jobb och pojkvän/sambo. Så jag kände mig som en ”vuxen” om man säger så. Men självklart är jag ung!

Nej absolut inte har jag tänkt dom bannorna. Josefin är verkligen de bästa som har hänt mig och jag älskar henne mer än något annat.

Hur valde ni namnet Josefin och vd skulle hon hetat om hon blivit kille?
Jag har alltid tänkt på om jag fick en dotter har jag gillat Josefin, jag själv skulle hetat Josefin. Så där kommer de nog grund och botten. Men när jag hade de som ett förslag till Christofer så gillade han de med. Men vi hade även Ebba som förslag. Men när hon föddes så var hon en Josefin ingen Ebba.

Hon skulle hetat Rasmus eller Melwin. Christofer ville Rasmus och jag Melwin. Tur att inte de blev en kille för då hade vi no haft svårt att välja :P

Vad anser du om privata bilder i bloggar?
Jag tycker de är kul med privata bilder i bloggar. Jag har dyslexi och har de svårt med mycket text så de är alltid kul att se bilder också! Jag älskar att se bilder! J





Kommentarer
Postat av: Emelie & Lukas

Ja absolut =) När ska vi mötas?

2009-09-19 @ 23:49:50
URL: http://mellemus.blogg.se/
Postat av: T & Flickorna

Hej! Läste att du också ska va mamma ledig till augusti 2010! Va roligt , jag med!

Börjar omvårdnadspprogrammet augusti..

Hoppas ni mår bra! :)

2009-09-20 @ 08:19:53
URL: http://babymammy.blogg.se/
Postat av: freja

"jag har dyslexi och har de svårt med mycket text" <- måste bara säga hur duktig du är på att skriva! :O skulle aldrig trott att du hade svårigheter! :D keep up the good work!

2009-09-20 @ 11:32:42
URL: http://stocktownstories.blogg.se/
Postat av: T o Flickorna

Jaha... Vad är det för skojigt program? :-)

Ja jag vet.. tänk va segt det är att träffas

när man igentligen bor så nära varandra.

Vi får skärpa till oss!

Vi mår bara fint.. :-)

2009-09-20 @ 19:51:46
URL: http://babymammy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback