Vagn!

Postat av Cassandra den 2010-12-17 23:45:46


Våran syskonvagn



Jag fick en anonym fråga om vi använder syskonvagn och de gör vi!
Vi har två vagnar, en syskon och en singel. Ibörjan tänkte vi bara ha syskonvagn, men sen bestämde eller Christofer ville att vi skulle ha en singelvagn också! Då Josefin går på dagis 4 dagar i veckan!

Vi har en Phil och teds sport, en marinblå. Jag älskar den vagnen och den är perfekt när jag har båda barnen! Josefin går mycket, men hon är ändå behov av vagnen fortfarande. Vi kommer ha kvar den till nästa höst och då kommer vi ta ställning om vi säljer den. De lutar väl säkert åt de då Josefin fyller 3 år i sommar. Men den vagnen är verkligen perfekt nu när jag har Josefin hemma en dag i veckan, eller om hela familjen ska någon stans! Jag är supernöjd med vagenen då jag är lite allergisk mot breda syskonvagnar. Men självklart är urban jungle syskonvagn en favorit, men eftersom jag ej gillar breda vagnar så blev de phil och teds som jag idag älskar! :) Hört så mycket negativt om den, men jag upplever de ej just nu iallafall och rekomenderar den! Måste tillägga att Josefin sitter perfket i vagnen nu när hon sitter ovanför Lexus! Var lite skeptiskt innan då jag trodde Josefin skulle bli förlång! Hon älskar att sitta dära och sitter verkligen jätte bra!





Kommentarer
Postat av: bitte

Hej har just nu en tävling där 2 personer har chans att vinna varsitt presentkort på 1000 kr hos Nelly

2010-12-18 @ 14:44:52
URL: http://www.lovemercury.se/?p=1845
Postat av: Daniella

Om vi ska ha syskonvagn så ska vi också ha Phil & Teds, men jag funderar antingen på Sport eller Vibe :) Vibe är assnygg! Men.. jag förstår inte hur man gör med ungen som ligger under, det finns liksom ingen suflett och därmed inget skydd mot solen på sommaren? Hm.. En filt känns ju inte speciellt UV-skyddande.

2010-12-18 @ 18:09:44
Postat av: freja

tycker att ni ska våga sluta med vagn! vi slutade med vagn till vega när marley föddes (då hon var 2 år + 2 mån) ..men egentligen så hade hon inte använt vagn på ett bra tag innan dess.



vi har en singelvagn till vega som vi använder om vi ska nånstans sent eller liknande och vega kanske hinner somna / bli trött innan vi går hem.



det var det jag tyckte var bäst med att vega hade fyllt 2 år innan marley kom - att slippa syskonvagn!

2010-12-18 @ 21:55:06
URL: http://stocktownstories.blogg.se/
Postat av: Johanna - mamma till Leia

sv: Va kul att du vill vara med, har lagt in dig nu :)

2010-12-19 @ 09:44:12
URL: http://johannaostblom.blogg.se/
Postat av: Veronica

Vilken smidig och SNYGG vagn!!! :)



Hoppas ni hade en bra helg.

Hur ska ni fira jul då, ska ni vara hemma?



Kram

2010-12-19 @ 10:48:37
URL: http://attblifler.blogg.se/
Postat av: I

Vi har en likadan vagn. Den fungerar dock inte längre nu när barnen är drygt 2,5 och 7 månader. Bådas platser är för små - trots att vår bäbi har varit mindre än Lexus.



Jag håller inte riktigt med om att man inte behöver vagn när barnet är över två år. Vår stora slutade vilja åka vagn när hen var 1,5 ungefär. Men trots det så behöver vi vagn när jag vill kunna gå ensam in till stan/på långpromenad. Vi bor 4 km från centrum. Vi vill varken vara buss- eller bilberoende, och då krävs ju vagn. Hen kan inte gå hur långt som helst ju. Till våren blir det dock cykelkärra istället.



P&T är smidig för föräldrarna, men kanske inte så smidig för barnen.

2010-12-20 @ 09:04:14
URL: http://ifunderar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback