Lunch med Patricia och ett blått finger

Postat av Cassandra den 2010-01-24 12:10:18


Detta är början på en sumering på min helg! I fredags så var jag i farsta med Patricia och åt super god lunch med ett underbart sällskap! Blev lite kollande i affärer innan vi åkte hem, eller Patricia åkte till sin bror. Jag åkte och hämtade upp min lillebror och så åkte vi på jakt efter ett par nya skor till honom. Vi hittade sen ett par skor i handen. Jag köpte även en vattenflaska för de behövdes till matchen. sen blev de bara massa mys resten av fredagen! :)

Igår började dagen att min tränare plcokade upp mig, sen var de dags för match! De var nästan en vinna eller försvinna match. De var verkligen en match som vi måste vinna! Vi börjar att göra ett mål tidigt i matchen. Jag gör ett par kanon räddingar, vissa som jag inte änns trodde jag skulle rädda! Men sen i slutet gör domtvå snbba mål. Sen i andra gör vi snabbt ett till mål och de står 2-2, sen blir de 3-3. Efter de kommer en tjej fri framför mig jag tar bollen och hon drar till och jag får ett jätte slag på fingrarna. Jag kunde inte änns röra fingrarna. Men jag ville verkligen ge upp, efter tårar, kylsprej, kylpåse och tejp på fingrarna fortsätter jag och spelar. Och 5 minuter senare var perioden slut. I tredje perioden så får jag ett slag på fingret igen, samma finger. De blev mer kylpåse! ojoj vad de gjorde ont. Mitt finger var verkligen dubbelt så stor och stenhårt. Men sen gör vi två snabba mål och de kunde inte göra fler mål och vi vinner. YES! Bra jobbar tjejer! Sen utser laget mig till bästa spelare idag! De kändes ju bra :)

Under kvällen så blir fingret blåare och blåare. Och kvällen blev mysig och sen nu under natten har fingret blivit mer blått och har ondare än vad jag haft. Men då har jag även haft ont. Snart kommer de en som ska köpa våra malmbyråer och hensvik bokhylla! :) Sen ska jag plugga! Får se om jag gör de hemma eller om jag åker till mina föräldrar och pluggar :)



Kommentarer
Postat av: Matilda - 19år & Snart 2barns mamma!

aj hoppas de blir bättre i fingret!

jag mår prima faktiskt, mycket bätttre än jag trodde att jag kunde göra så här mot slutet ;)



2010-01-24 @ 15:02:05
URL: http://majbebis08.blogg.se/
Postat av: mukis mamma till tre

ajajaj, hoppas du blir bättre i fringret sanrt. Kul med fotboll. Jag längtar tillbaka till min fotbollstid! Kul att du blev bästa spelaren!



Nja, det kommer ngt småord här också, typ hej, hejdå, mamma, pappa osv. han gör sig dock förstådd på ett bra sätt så vi förstår. Tycker han verkar intresserad, när jag säger ngt så härmar han, fast blir inte ett ord utav det men ändå. Föddes hon för tidigt? Tänkte eftersom hon var så liten i födelsevikt? Haft en bra helg i övrigt?

2010-01-24 @ 16:38:28
URL: http://mukisannica.blogg.se/
Postat av: Mamma till Adam & Gravid

hihi ja tiden har gått fort nu ju :)

Jag ska till barnmorskan på tisdag så då får jag veta hur det ligger till hihi, hoppas på det bästa :) Jag förstår att ni har mycket nu, det är inte långt kvar hihi.. Jag väntar på dom som ska tapetsera, varför ska såna firmor alltid vara så sega? Dom stressade på mig för att dom ville komma igång så snart som möjligt men när jag har fixat det så gör dom ingenting haha..



Jodå det är jätte bra, hur är det med dig då?

2010-01-24 @ 22:09:40
URL: http://mammatilladam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback