Reda ut en sak om Josefins vikt

Postat av Cassandra den 2010-03-17 18:33:52


Efter mitt blogginlägg BVC, så fick jag många kommentarer om Josefins vikt. Josefin väger inte lite för sin ålder, tycker inte jag. Hon följer sin kurva utmärkt och har gått upp ca 300g sen förra besöket som var för ca en månad, en och halv kanske. Om ni läser i min meny så är Josefin en månad förtidig född och vägde bara 2370 g när hon föddes, så hon var redan liten då. Sen har hon inte haft lika lätt att gå upp i vikt. Men inge fara alls efetrsom hon gick upp helt okej, tyckter våran barnmorska. Jag börjar bli j*ävligt trött på kommentarer på att Josefin är liten för sin ålder. Men vad är"väga förlite för den ålden"? Svara på de! Alla barn är olika! De finns ingen vikt som ett barn ska väga vid den åldern, men de kanske ni tycker? Eller? Jag ska kunna skriva på min blogg att jag tycker de är kul att min dotter har gått över 9 kilo utan att få massa negitiva kommentarer. De förstörde verkligen min dag, är inte alls på de bästa humöret längre. Jag som haft en underbar dag med både Jennie och Marie!


Ledsen för mitt aggroinlägg. Men ibland blir man bara så less. Hoppas verkligen ni förstår mig! (Kommer inte godkänna de kommentarer  jag fick, de raderas!)



Kommentarer
Postat av: Trebarnsmamman

Barn är olika, och så länge hon följer sin kurva och du inte känner dig oroad så är det bra som det är. Min 3-åring väger 14 kg och vägde 12 som 2-åring, vilket inte är så mycket mer än vad Josefin troligtvis kommer väga som 2-åring. Har aldrig oroat mig för hennes vikt, utan snarare varit glad att hon inte är så tung. Så helt enkelt bry dig inte! Josefin är perfekt precis som hon är!!!!!

2010-03-17 @ 20:32:34
URL: http://blogg.trebarnsmamman.se
Postat av: Jessica Nellie & Oliwer´s Mamma

äsch skit i det cassandra, huvudsaken är att du vet att hon mår bra :)



puss

2010-03-17 @ 21:15:15
URL: http://shiiitonge.blogg.se/
Postat av: Mamma till Adam & lilltjejen

Usch va trist att folk är negativa.. Jag tycker alltid det är en massa snack om vikten på barnen mellan mammor tråkigt nog, varför jämföra lixom..? Ska vi ställa oss och jämföra våran egen vikt, längd och ålder dåra om det nu ska gå efter åldern haha.. Det skulle jag vilja se alla som gör så göra :P

2010-03-17 @ 21:25:33
URL: http://mammatilladam.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej

Vikten är helt ok pappa Christofer vägde lite drygt 10 kg vid samma ålder och var lika glad och pigg som Josefin.

Kram Farmor

2010-03-17 @ 22:55:14
Postat av: Melissa - Vincents Mamma

jag förstår precis hur du känner jag har alltid fått höra samma sak med Vincent fast att han väger FÖR MYCKET vet inte vad som e bäst att få höra asså..

men som du skriver alla barn växer olika och sålänge dom följer SIN kurva så är det ju super bra!!

2010-03-18 @ 07:26:39
URL: http://ooomelissaooo.blogg.se/
Postat av: Sandra [2barnsmamma]

Jag känner mig lite träffad av det där inlägget.

Jag menade inget som helst illa med min kommentar.

2010-03-18 @ 09:43:57
URL: http://sandrastomberg.com
Postat av: Madde

Ja stå på dig. Min kompis vägde 800 gram när hon föddes och är idag en normalviktig tjej, 170 lång. Så Josefin är helt NORMAL!!!! Puss kram:)

2010-03-18 @ 15:39:08
Postat av: Emelie, mamma till Lukas

dem är AVIS;) hihi josefin är PERFA!=D<3

2010-03-18 @ 17:51:00
URL: http://mellemus.blogg.se/
Postat av: Love Oliwers mamma <3

Hej!



Du en av det 10 finalisterna i "Vecknas blogg" omröstningen. Grattis :) Ragga röster nu så att det är just nu som viinner !!



Kram Love

2010-03-21 @ 10:13:27
URL: http://mommyatnineteen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback