Falsk alarm?

Postat av Cassandra den 2010-11-07 11:21:30


Ja, inatt stod jag ej ut längre. Så mamma kom hit och passade Josefin och jag och pappa åkte till huddinge på kontroll. De var oroliga eftersom jag knappt känt några rörelser. Christofer fick avvakta på jobbet på ett svar hur de skulle bli.

När vi kom dit så blev de längre mellanrum och de blev mer som. sammandragningar. Så när vi kollade CTG så hade jag bara sammandragningar. Så nu kommer jag inte ringa i onödan :P Pinsamt, men försig hade jag värre innan jag åkte in. Men de va väl då starkare sammandragningar :P haha Men jag klassade de som värkar då kan kände exakt som med Josefin.

Men allt såg jätte bra ut. Min kropp var inte änns i närheten av en förlossning, var inte öppen något alls. Men men. Lillebror mådde bra. Men ska tillbaka på måndag för att kolla fostervattnet för de hittade dom ej i natt.

Men efter ha fått åka hem så blev de värre igen och jag kunde ej sova under hela natten. Vilat i mellan sammandragningarna ha jag gjort idag! Så ingen bebis på ett bra tag, kan fortfarande gå över tiden. Men nu blir de mycket vila för mig :P Har så ont :/

En sak som var kul, den läkaren jag träffade inatt sa att jag är som en person som föder sitt första barn och att de kan bli ett kejsarsnitt då kroppen känner igen sig från förra. Medan min läakre på spec mödravården säger att jag inte kommer ha några problem då jag har ett barn innan och kroppen känner igen sig lite innan kejsarnsittet. Så de skulle ändå gå fortare :P Hmm.. vem ska man lita på? :P



Kommentarer
Postat av: ulla johansson

sköt om dig och vila, det är bara att ringa när som helst om du vill

kramar

ulla hasse

2010-11-07 @ 12:28:49
Postat av: Malin

Jobbigt att ha så pass ont om det "bara" är sammandragningar. Hoppas det lugnar ner sig lite sen så du kan vila och ta det lugnt. Hoppas också att allt ser bra ut i morgon.

2010-11-07 @ 14:26:49
URL: http://www.metrobloggen.se/malinfaltz
Postat av: Nicole - mamma till C

Min mamma fick sagt till sig att i och med att hon fick genomgå kejsarnsnitt med mig och jag var första barnet så blev hennes andra barn, min systers födsel som förstabarnsfödsel för att kroppen INTE känner igen sig för att den inte genomgått en vanlig förlossning.

Så jag skulle lita på läkaren faktiskt. Det stämmer ju lite. Ett kejsarsnitt är ju inte som en vanlig förlossning i den bemärkelse att du inte föder barn på samma sätt.

2010-11-07 @ 19:17:55
URL: http://nicoleb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback