Havandeskapsförgiftning!

Postat av Cassandra den 2010-10-12 19:45:35


Mvc besöket var inte de jag hade tänkt mig! I ungefär 4-6 dagar har jag inte mått jätte bra. Men har skitit i de och tänkt att jag inbillar mig om att jag har havandeskapsförgiftning! Fått kommentarer att jag ska sluta tänka på de! Så jag har skitit i och ta kontakt med min barnmorska. Jag har haft huvudvärk 4-5 dagar, mycket mer svullen, ont i magen, tröttheten har ökat enormt, ser stjärnor i mellan år, känner mig svimfärdig när jag stått still!

Så idag fick jag förklaringen, hade högt blodtryck 150/100. Så jag fick gå och kissa på en gång! Hade +1 i urinet, alltså äggvita. Huddinge hade lunchstängt och min barnmorska skulle ringa mig så fort hon pratt med någon där och se vad vi skulle gå till väga! Hon ringer mig strax efter ett och Huddinge vill att jag kommer in för CTG,  nya prover och så!

Så vi åkte och hämtade Josefin efter mellisen sjussade henne till pappa som var snäll och passade henne så vi kunde åka till huddinge för kontroll! När jag kommer dit så börjar jag med och kissa, nu visar de bara spår inge fara alls! Sen så mitt blodtryck hade sjungit till 126/80. Men ändå mår jag så dåligt i kroppen. Men de är inte oroliga alls och inge havandeskapsförgiftning än iallafall. CTG gick jätte bra och jag har en livlig bebis i magen!

Läkaren jag träffade var verkligen dryg :P Hon bara jag är inte orolig över något! Allt ser jätte bra ut! Så jag frågesatte lite eftersom jag mår skit, mitt blodtryck stiger i mellanåt och så! Hon bara de är bara att ringa om de skulle vara något! Men men. Skit samma! Tur ska jag tillbaka till huddinge på torsdag då jag ska på tillväxtultaljud och sen tillbaka för att träffa en läkare och prata om förlossningen igen och då ta nya prover också! Och den läkare jags ka träffa är mycket bättre så kanske kan få lite bättre svar på mina frågor! Nu får jag hoppas att jag inte känner mig sämre! De är verkligen inge kul att må såhära :/ Hoppas jag inte har huvudvärken imorn, för de är typ de som är de jobbigaste!

Så en sålänge har jag ej havandeskapsförgiftning!
Men är den påväg nu?!



Kommentarer
Postat av: W - ung 3barnsmamma & Fotograf

håller tummarna att du inte får det igen !

2010-10-12 @ 19:59:57
URL: http://dyrbarkarlek.blogg.se/
Postat av: Patricia Lindh

Okej? För det första så sitter det en egen prislapp på, då jag först tänkte sälja det på barnbazaren.

Och Wilja har haft den på sig, och de finns de till o med bild på! :) Men varför ska den ligga i en kartong och skräpa för?



Vi har hittat en camelon vi ska ha :)

2010-10-12 @ 20:12:32
URL: http://mammasangel.blogg.se/
Postat av: Patricia Lindh

Gå tillbaka till i arkivet APRIL, så ser du en bild när hon har på sig den.

Den bilden ja la upp tog jag från bloggen. Visade vad jag hade till Wilja, men nu ska allt de säljas :) Thats why!



Mörkbrun bas med offwhite suflett och insats :)

2010-10-12 @ 22:45:06
URL: http://mammasangel.blogg.se/
Postat av: Ida- Blivande mamma till pärlan.

Men du vännen du MÅSTE ju vara rädd om dig.

Håller tummarna för att havandeskapsförgiftningen håller sig LÅNGT borta.

Kram

2010-10-12 @ 23:22:58
URL: http://alexandraida.blogg.se/
Postat av: Nikolina - mamma till Ellinore <3

Jag hade också lite äggvita och en massa huvudvärk! Visste aldrig om det berodde på mina jobbiga tänder eller något annat men huvudvärk är inge kul! Jag fick också känslan som om jag skulle svimma och var ofta yr, så jag vet lite hur det är. Inge kul alls :( Hoppas verkligen att det försvinner för dig!

kramar<3

2010-10-13 @ 00:25:56
URL: http://moringa.blogg.se/
Postat av: Sanne - mamma till lykke

hoppas du klarar dig undan det! kram :)

2010-10-13 @ 11:47:31
URL: http://lykkeochjag.blogg.se/
Postat av: carrå - 19 år och mamma

Vad läskigt att ha risk för havandeskapsförgiftning men tur att det verkar ha försvunnit, vore ju bra om bebisen stannade några veckor till :)

2010-10-13 @ 21:04:15
URL: http://ettnyttsteg.blogg.se/
Postat av: Nikolina - mamma till Ellinore <3

Äh, du kan lika bra du! Mest att jag har en bebis som ofta sover så jag har tid ;)



Åh, hoppas det försvinner. Det där är inge kul alls. men nu är det ju iaf inte så långt kvar tills lillen kommer väl? November va? Det kommer ju gå fort! Hoppas du mår bättre nu sista tiden och att han stannar några veckor till :)



Ska vi säga vid 11-12 ?? :)

Kraaam!

2010-10-13 @ 21:27:00
URL: http://moringa.blogg.se/
Postat av: Veronica, mamma till Nim ♥

Men då kan väl bebis komma? Så du slipper det? Eller hur tidigt är det? Nim kom ju troligen för jag höll på att få det.. men det får vi ju aldrig veta :D På onsdag ska jag iaf med till tuben, hörde ngt om pysseldag. And i love pyssel :D kramis

2010-10-13 @ 22:31:13
URL: http://attblifler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback