Kejsarsnitt?!

Postat av Cassandra den 2010-09-17 10:19:38


Igår var vi först och träffade en barnmorska och pratade om förlossningen och sen en läkare! Igår var de första gången båda lyssnade på vad jag hade och säga. Men självklart förklarade dom vad dom hade och säga! Men vi har kommit fram till en bra plan än sålänge jag och läkaren!

Först så träffade vi barnmorskan. Jag berättade hur jag kände. Ni som inte vet så vill jag ha ett planerat kejsarnsitt och igår träffade jag yttligare två st, alltså har träffat runt 4-5 st nu! Men tillbaka till besöket. Hon skrev ner allt jag kände och så! De gick jätte bra! Men hon tar inga beslut utan är mer till för ett stöd, ska tillbaka till henne om två veckor och då ska vi prata om planen som jag och läkaren kom överens om.

Sen iallafall träffade jag läkare, hon var till och med överläkare och de är hon som tar beslut om hur de blir. Vi pratade och ju mer vi pratade så börjar jag bli tveksam om kejsarsnitt om jag mår helt bra! De finns så månag risker när jag gjort kejsarnsitt innan och de är saker som fått mig och tänka. De jag kan säga att jag har aldrig vart rädd för att föda vaginalt. Utan de är Josefins förlossning som ligger i bakhuvudet!

Så planen som bestämdes igår.
  • Om jag är helt frisk, eller mår helt bra och hela graviditeten går bra så kommer jag föda vaginalt.
  • Får jag havandeskapsförgiftning och måste bli igångsatt blir de kejsarsnitt på en gång
  • Och om jag får havandeksapsförgiftning och går hela vägen ändå så blir de också kejsarsnitt, ev. Allt beror på hur jag känner och mår!
Så ser de ut just nu! Men som hon sa, om jag ändrar mig helt om 1 vecka igen och vill inget annat än kejsarsnitt så ska vi prata igen om de om 4 veckor då jag ska på återbesök. Hon sa att hon kan besämma dagen innan om de skulel vara så att jag verkligen inget hellre vill ha de. Men just nu känns de bäst om jag också vill ha fler barn att jag föder vaginalt om jag mår helt bra under graviditeten. Sen om 4 veckor ska jag också göra ett nytt ultaljud för att se om lillebror växer som han ska. Sen blir de kontroller på MVC till dess! :)

Jag är nöjd med de som sas igår och nu får framtiden visa vad som händer :)
Jag orkar inte berätta allt som sas, men de här är en snabb sammanfattning iallafall!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback