Hål i öronen

Postat av Cassandra den 2011-08-28 20:57:57


Hål i öronen har Josefin pratat länge om.
Hon vill gärna ha som sin mamma. Men jag och Christofer har sagt att hon får vänta tills hon blir en stor tjej! Men sen har jag och Christofer pratat med varandra att hon ska få göra de, men när de visste vi inte. Sen när jag fyllde år kom även Nellie, Oliwer, Jessica och Jonas. Och då hade Nellie precis tagit hål i örat. Och då blev de ännu mer prat. Och vi hade tänkt tagit de samma helg, men de var så mycket med kalas och förberedelser och så! :) Men i torsdags när Christofer kom hem från jobbet överraskade vi henne med att åka och ta hål i öronen. Hon har blivit så duktig och är nu helt blöjfri (dock inte på nätterna). De går så himla bra på dagis också så vi tyckte de här var en bra sak att överraska henne med. Hon blev så glad och hon berättar för oss när vi kom dit att hon är en stor tjej :)

Hon kunde först inte välja vilket örhänge hon ville ha så jag frågade om hon ville ha en grön blomma, nej nej, den var ful tyckte hon och sen peckade hon på den rosa och självklart så blev de den. Efter en liten väntan var de hennes tur och de tvättade hennes öro och markerade. Sen så satt örhängerna dära, hon blev ledsen men de gick över fort.

Josefin hur stolt som helst! :) Min fina Josefin!





2 0 1 1 - 0 8 - 2 6




Kommentarer
Postat av: Sanna - mamma till Embla

ååh stora tjejen . Kommer ihåg själv när man tog hål i öronen , man var ju super stolt i evigheter :)

2011-08-30 @ 21:25:36
URL: http://mammatillembla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback