Ibland blir de inte som tänkt!

Postat av Cassandra den 2011-08-25 21:43:52


Fått samtal som jag inte trodde skulle hända, trodde de kunde gå min väg denna gång.
Började med i början av veckan, ringde och kollade hur de går med Lexus dagisplats och då fick jag ett svar att i november är aspen fullt, alltså de finns inga lediga platser. Så de kommer placera honom på ett annat dagis än vad Josefin går på sålänge! Och de har jag ingen lust med. Då frågade jag om jag har en plats i Jenuari. Men de har jag inte heller. Jag har garaterat en plats i Augusti. Men om ett barn slutar tidigare kan Lexus få plats, allt beror på hur många barn de är innan honom i kön! Många som har syskon och vill in på aspen märker jag! :( Får hoppas att de är folk som fått aspen och sen tackar nej för de fått dagisplats någon annanstans så att Lexus kommer in fortare än vad man tror :)

Sen igår fick jag hem pappret att haninge kommun ej tillåter mig att plugga i en annan kommun (skulle plugga barn och fritid, gymnasiutbildning). Så idag var jag nere och pratade och tyvärr finns de inga pengar. Sen träffade jag min studivägledare, har träffat henne flera gånger och pratat om utbildningar och har läst enstaka kurser i skolan förut. Så vi pratade en stund och hon fick mig på andra tankar. Och nu vet jag verkligen vad jag vill göra. Men tyvärr fattas de några ämnen som jag måste ha. Så ska söka ensaka kurser på centrum vux i haninge och plugga de och sedan söka min utbildning jag vill plugga i augusti.

Så nu får vi se hur de blir för Lexus med dagisplats så jag kan gå tillbaka till jobbet och sen plugga vissa ämnen på distans! De känns lite jobbigt att han måste börja så tidigt, men de är de bästa för oss. Men sen vet man aldrig, de kanske inte finns något dagis i närheten som har en ledig plats! Men som sagt vi får se hur de blir!

Som de ser ut nu ska jag prata om mina ideer med studivägledaren i slutet av september och då får vi se vad som händer! Hoppas verkligen detta går vägen iallafall! :) Håll tummarna också att Lexus kommer in fortare på aspen :D hihi. Vill inte ha dom på olika dagis hur länge som helst! :)

Ursäkta för långt inlägg behövde rensa lite.




Kommentarer
Postat av: ★ Katta- Mamma till Bell, Melvin & Nova ★

sv: tack de samma! Dina barn är supersöta!

2011-08-26 @ 09:01:35
URL: http://kattaaa.blogg.se/
Postat av: Rebecca - Mode, shopping & vardag

Det kommer ordna sig vännen! Du vet att jag alltid ställer upp med barnen och allt annat :) Ok?



Sen e det skit trist att varken du eller Marie får plugga m mig :(



<3

2011-08-26 @ 09:54:34
URL: http://aerd.blogg.se/
Postat av: Rebecca - Shopping, mode & vardag

Måste vart för att hon redan pluggat en utav delarna..

2011-08-26 @ 11:14:00
URL: http://aerd.blogg.se/
Postat av: Sussie:)

Hej Cassandra. Jag pluggar barn och fritid på komvux och i min "klass" kan man hoppa in när som helst. Sök på lärgården. se:)

2011-08-26 @ 21:57:03
URL: http://sussiewallenius.blogg.se/
Postat av: Sara

Varför ska du läsa "gymnasiet" nu?

2011-08-28 @ 02:34:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback