Uppdatering om Josefin

Postat av Cassandra den 2011-03-26 08:30:58


Idag är vi inne på 3e dagen med att utesluta så mycket mjölk som möjligt!
Och vi märker redan en förändring! Säger de är grymt skönt! Efter att ha bytt 4-6 bajsblöjor om dagen ett bra tag så förstod vi att de måste vara något med mjölken! Men läkaren sa förut att de inte var något då testen visar negativt på de! Så då har vi fortsatt som normalt att ge henne mjölk eftersom hon älskar de! Men ju mer man tänker så är de ju inte så jätte normalt att byta så många bajsblöjor om man är frisk. Och eftersom jag är känslig mot mjölken så har jag börjat fundera på om Josefin också kan vara överkänslig mot mjölk! Därför ringde jag i ons ang mjölken! Och då kom vi fram till en plan!

Igår bytte vi ingen bajsblöja hemme efter dagis och på dagis hade bara bytt en! Och vi brukar få byta iallafall minst 2-4 st när hon kommit hem! Så undra om de har med mjölken och göra! Och hon är mycket bättre i magen också! Så de känns skönt att de blir bättre! Så nu kommer jag nog fortsätta byta ut mjölken och så!

Josefin märker ingen skillnad på mjölken och de känns skönt! Jag som själv levt på laktosfrimjölk tycker faktist att vanlig mjölk är mycket godare :P haha! Laktosfrimjölk är inte alls lika gott så de är väl tur att Josefin inte märker skillnaden! Vi köpte jordgubbsfil (laktosfri) och den går ner hur bra som helst!



Kommentarer
Postat av: Nicole - mamma till C & gravid

Gud va bra! Barn kan ju bli överkänsliga med jämna mellanrum utan att ha allergi och så vet jag. Vi håller tummarna för att det håller i sig!

2011-03-26 @ 08:35:39
URL: http://nicoleb.blogg.se/
Postat av: josefin - Mamma till Melwin 10831

La ner bloggen ett tag av olika anledningar så den har varit låst. Men saknade den något hemskt.. Ja han blir sju månader nu på torsdag, riktigt stor kille. :) Allt går så himla fort nu, men han börjar bli så rolig när han börjar utveckla sig till en liten pojke. :)



Jasså hade ni. :) Men ni har ju valt ett himla fint namn iallafall, vet att jag följde din blogg när Josefin var en liten bebis. :) Hoppas det löser sig med mjölken.



Melwin fick hemskt mycket utslag på kroppen för ett tag sen, då trodde vi också de va mjölk. Men jag tror inte de va de, för nu äter han icke mjölkfri mat och eksemen är borta ändå. :)

2011-03-26 @ 11:00:02
URL: http://melwinojag.blogg.se/
Postat av: Sanna Mamma Till Skrutt

Meeen vad skönt att det är bättre, även om det kanske är tråkigt men nu verkar hon ju gilla det iaf så då funkar det ju:)

så du är också laktos alltså? då blir det inte så stor skillnad för er med mat o allt om du redan kör laktosfritt..



kram

2011-03-26 @ 19:36:55
URL: http://susannahlundberg.blogg.se/
Postat av: Emms

Tack för gulliga, lyckönskningar och grattulationer! Hoppas allt är bra med er... Kramkram :)

2011-03-27 @ 21:18:23
URL: http://emmsss.blogg.se/emms

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback