Mammas stora tjej!

Postat av Cassandra den 2011-11-24 23:17:40


Imorgon lämnar vi Josefin som vanligt på dagis och så kommer jag inte få träffa henne fören på lördag. Efter dagis kommer nämligen min mamma och hämtar henne och så ska hon sova kvar där. Josefin har pratat om de idag att hon ska sova där och att mormor ska hämta henne på dagis. Så verkligen hon längtar :) Sen tror jag hon kommer ha de jättebra, fast de är lite tråkigt för mig som älskar att ha mina barn hemma.

Hon pratar också mycket om tomten och vad hon önskar sig! Hoppas hon inte blir besviken när man inte kan få allt som man önskar sig. Vi förösker förklara för Josefin att man inte får allt av tomten bara något. Men hon pratar mycket om en vagn som hon sätt, en lila brio barnvagn. Skulle gärna köpa en vagn till henne. Men hon har redan en vagn som jag tycker gott och väl räcker. En docka vill hon också ha, en skrållan docka. Vi som köpt klart hennes julklappar. Så någon annan kanske vill köpa en skrållan docka. hahaha. Hon har miljoner dockor, dock så har två av hennes dockor gått sönder. Och de var dom hon lekte mest med.

De är så himla underbart när hon verkligen berättar vad hon önskar sig när man kollar i leksakskatalogen. Hon har verkligen blivit så stor. Kan verkligen inte förstå att hon snart blir 3,5 år. Tiden bara rinner iväg. Satt just och tänkte när Lexus är lika gammal är Josefin nästan 6 år. Shit!



Kommentarer
Postat av: Madeleine - Mamma - Foto - Oslo

Jag fotar alltid på de hel- eller halvmanuella lägena, alltså TV, AV och M - då framför allt de två sista :D Porträtt, landskap osv är fortfarande "auto", kameran för inställningarna åt det och det gillar inte jag, då blir det inte jag jag vill ha det :) När det gäller ljuset är det bra att lära sig hur det naturliga ljust funkar, motljus, medljus osv och kameran har olika ljusmätningsmetoder som du kan ställa in vid tex motljus. Skärpan sätter jag alltid själv, oftast med fokuspunkterna, ibland med fokusringen - fokuspunkterna ändrar du under "+"/zoom på canon - sätt den på ögat som är närmast kameran vid porträtt :D



Kram

2011-11-25 @ 09:31:45
URL: http://madeleines.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback