Utskriven

Postat av Cassandra den 2008-06-24 18:34:18


Men jag kan bli inskriven igen. Min dag började med att bli väckt vid 6 för att kolla mitt blodtryck,  och så skulle jag lämna urinprov. Då hade mitt blodtryck skunkit till 140/95. Jag får blotrycksänkade medecin 2 gånger om dagen. För när jag skrevs in hade jag 160/110 och de gick inte ner av sig själv när jag bara låg i sängen och vilade.

Men sen efter kontrollen vid 6 så somnade jag om och runt halv 8 kom dom in igen och då var det dax för CTG och kolla hur hjärtfrekvensen var. De var hur bra som helst. Havenskapsförgiftningen har som tur var inte påverkat påvåran lilla tjej. 

Som Christofer skrev i söndags så skulle vi på ultaljud i går eller idag. Vi var där idag kl 13.00. Vi fick se vårat lilla bra och hon växer som hon ska. Vi fick även en bild på henne :) Kommer lite med info senare om alla svar vi fick. Men hon mår jätte bra iallafall.

Sen när jag kommer tillbaka till mitt rum så kom en läkare och hämtade mig, för i morse när jag träffade en annan läkaren vid halv 11 så sa hon att jag kanske skulle få åka hem, men inget var säkert. För alla mina värden var så himla bra och alla prover var så bra. Så när jag träffade läkaren vid kvart i 2 så berättade hon att jag skulle få åka hem. Men då skulle jag bara ta det lugnt, precis som jag gjort på sjukhuset. De lovar jag att jag ska, de är så himla trist att ligga inne. Så att få komma hem var en liten räddning. Men ska tillbaka på kontroll på torsdag, och då kan dom se om jag tagit de lugnt eller inte. För de ser man på mina prover som tas. Så jag kan bli inskriven igen om de blir sämre. Och de vill jag helst inte.

Tänkte komma med ett till inlägg senare om hur det var på sjukhuset. Tänka gå och lägga mig i sängen igen. Känns som om jag ansträngt huvudet förmycket. Vill inte få huvudverk. För om jag får något syntom måste jag åka in igen. Och det vill jag helst inte.

Men hör av mig senare. Men kan säga att jag mår hur som helst. Men vill vila så mycket som möjligt för att fortsätta att må lika bra. 

Tack för alla kommentarer! 



Kommentarer
Postat av: karro

vad skönt att det blev bättre hoppas du slipper ligga inne nå mer innan förlossningen.

2008-06-24 @ 18:50:53
URL: http://karroh.blogg.se/
Postat av: Anonym

kika gärna in hos oss http://ungmedbarn.blogg.se

2008-06-24 @ 21:02:09
URL: http://ungmedbarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback