1 Februari 2011

Postat av Cassandra den 2011-02-01 23:02:36


Då var de en ny månad och imorse vägde jag mig! Och jag är inte stolt över mig själv, tyvärr har jag gått upp, något jag mår skit över. Väger 88.9kg så +800g. Men denna månad har inte vart rolig för oss och de har gjort att jag inte alls har tänkt så mycket på vikten. Lite tråkiga med en start på sjukhuset och sen att vi fått lite tråkiga besked gjorde inte saken bättre. Men nu ska jag ta nya tag! Nu ska de inte vara + på vågen längre.

Idag blev de ingen simning då vi träffade prästen. De gick jätte bra! Så nu är allt typ bestämt! Ska bara ringa ett samtal så jag vet om låtarna går att spela upp när vi går in och ut :)

Annars idag så har jag prominerat massor i stan och umgåts med Emma :) Imorn blir de dock ingen simning igen då jag ska till tandläkaren! Så ska möta upp Emma på tåget imorgon så ska hon hjälpa mig och underhålla Lexus när jag är hos tandläkaren! Men på torsdag då ska jag simma igen och då blir de en timmes simning! :)





Kommentarer
Postat av: Josefin - Mamma till Melwin 100831 ♥

Tycker din dotter har ett otroligt fint namn, med den bästa stavningen.. :)



Jodå de är bara bra med oss faktiskt, hur är det med er själva.?



Jag såg att du ändrar kost, vet inte om du försöker gå ner i vikt skumma igenom lite bara..



Sen jag fick min Melwin, har jag hela tiden letat efter någon diet som jag ska börja efter, men jag gillar verkligen inte diet. Jag skulle tipsa dig om att äta lite, men ofta. Ta bort pastan och byt ut den mot gryn! ja bytte ut den mot fullkorns couscous och har även bullgur i mitt skafferi ( något jag inte testat ännu.) Jag har gått ner fyra kilo bara sådär, på några dagar. HELT sjukt!



Jag äter en stadig frukost, naturell yoghurt, med keso päron vanilj tror ja den heter, knäckebröd med tex en bedd med keso och marill i tomatsås på de, eller byt ut makrillen mot ägg?. Aja något gott på mackan helt enkelt. Alltså man undviker smöret just här, men man kan ju ta smör istället för keso. Frukosten brukar jag äta runt klockan nio.



Runt tolv är de dax för lunch, detta är så olika vad jag är sugen på. Men tänk bort allt som heter halvfabrikat, kyckling och couscous kanske, eller något lättare ifrom av blodbudding?. Eller kycklingvingar med sallad, eller någon bit fisk! Bara man har fantasi klarar man ju detta. :)



Runt tre äter jag ett mellanmål, brukar slinka ner en avokado då, jag har blivit helt galen i det, eller en smoothie. Gjort på naturell yoghurt och frysta bär.



Klockan sex är de middag/kvällsmat. Kassler sallad, med avokado bitar, och råris kanske?. Eller varför inte hamburgare, fast du tar bort brödet och har salladen som bröd. Friskare och så sjukt mycket godare.



Mellan åtta och nio har ja kvällsfika, njuter lite av egentiden, Kvarg med hallon är en favorit, eller så blir de en avokado här också..



Jag äter ungefär var tredje timma, och jag märkte redan efter första dagen att jag orkade mer, jag var på bättre humör. Var piggare, allt va så himla bra. Till alla mina mål dricker ja iskallt vatten, undviker saft, sötsaker och allt va de heter. Blir ja sugen, ja då köper ja vad ja vill ha! Köpte choklad för ett tag sen, men tro mig de va inte ens gott. Längtade istället efter den där knäckemackan med keso och ägg. Testa detta ja loooovar att de är så mkt godare än alla dieter, och de är så hälsosamt de kan bli. :) fick min insperation av ptfia.se!

2011-02-01 @ 23:15:32
URL: http://melwinojag.blogg.se/
Postat av: ruby milo och lova

Nej nej. På torsdag ska ju vi leka ju:-) du har ju rört på dig mycket denna mpnad. Di kanske har lagt pådig lite muskelmassa också. Ja ska börja mäta magen också. Oftast då man ser bäst resultat. Jag tycker du är grym som kämpar på o tar digtill simmningen:-) kämpa på. Kram

2011-02-02 @ 07:24:09
URL: http://rubykanoby.blogg.se/
Postat av: Josefin - Mamma till Melwin 100831 ♥

Jag bor i Ulricehamn.. En liten stad mellan Borås och Jönköping kan man säga. :)



Ja äter också helst kyckling framför fisk. :) Jag har gått ner fyra kilo bara sådär, så man ser ju att de funkar och ger snabba resultat. :)

Kram kram

2011-02-02 @ 11:46:40
URL: http://melwinojag.blogg.se/
Postat av: Liza - Mamma till Joline

Jahaa du menar så hihi. Dom har en underbar skjorta i Newbie serien som e super söt till en liten grabb:)



De är kalas här, en bra förmiddag. Med er också hoppas jag?

Kram

2011-02-02 @ 11:51:28
URL: http://lizagood.blogg.se/
Postat av: Patricia, snart tvåbarnsmorsa <3

Ja det måste vi verkligen göra! Bara att dra iväg ett sms när du har tid! :)



Puss!

2011-02-02 @ 12:07:35
URL: http://popblogg.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback