Middags tips

Postat av Cassandra den 2008-09-30 10:46:07


Godmorgon!
Nu är vi allafall vakna och iordning gjorda :P

Jag har ett middagstips till er som inte vet vad ni ska äta idag! De är faktist helt okej nyttig mat. Vi åt de igår. Risotto. Nu ska jag berätta hur jag gjorde de.

De du behöver:
Ris
Grönsaksbuljong
Korv/Kött (eller något liknade)
Broccoli
Harcoverts
Gula morötter
Majs
Paprika
Champinjoner

Till tomarsås:
Passerad tomat
Citronpeppar
Salt
Vatten
Grönsaksbuljong
Dragon

Jag gjorde såhär:
Jag satte på en kastrull med 3 dl ris och 6 dl vatten och smulade ner en buljongtärning. Sen när de stod på plattan började jag med att lägga in broccoli och gula morötter blandning i stekpannan, sen la jag i majs, champinjoner så de blir varmt. När de har blivit varmt så la jag ner korv och paprika. Jag stekte inte korven, jag gjorde bara att det blev varmt.

Medan riset kokade och de andra stektes så gjorde jag tomatsås till. Jag använde då passerad tomat, dragon, salt, citronpeppar och en tärning grönsaksbuljon och vatten (blev jätte gott)

Sen när riset är klart och de som ligger i pannan är klart, blandar du ihop de och sen är de bara att servera :)

De här jag jag rekomendera. De var jätte god blandning och de gick snabbt. De som tar tid, de är faktist riset. Så max en halvtimme så är maten klar :)




Denise!
Men denise, vad ska jag göra nu om dagarna ;P hahaha Va kul för dig att du får jobba kvar ett tag :) Då kan du köpa massa kläder till mig :) Haha. De är bara bra med mig, och resten av familjen :) Med dig?
puss och kram






Kommentarer
Postat av: Denise

Heej :)



Vi kommer inte kunna träffas på dagtid i veckan, mitt vikariat är förlängt så jag kommer jobba några månader framöver! Men vi får träffas på helgerna :)



Hur är det med er?



Pussar och Kramar

2008-09-30 @ 11:41:13
Postat av: Carolina

Hej,



Halkade in på din blogg precis när ni fick er lilla sötnos och har följt er sedan dess. Måste bara säga att jag verkligen beundrar dig. Har läst allt du skrivit om din vikt bland annat och jag tycker det är så strongt att gå ut med allt om vikt o sånt. Jag önskar att jag kunde vara likadan, men jag skäms oerhört över mig själv. Är också 20, dock inga barn än, men vill gärna ha inom snar framtid. :) Hur som helst så ska det bli kul att fortsätta följa dig och din familj men även din viktminskning och känner mig taggad att gå samma väg. Jag är i ungefär samma viktklass (väger lite mer men har nårra cm extra, så man kan väl säga ungefär samma) som dig och jag tycker det är skönt att följa någon annan i samma ålder, liknande kroppsform och som det dessutom verkligen strålar om och ser ut att gå mycket bra för. Jag blir väldigt peppad och känner mig inte lika ensam. :) Men du kan ju i alla fall skylla lite av din vikt på graviditet! hehe.. Jag hoppas du tar detta inlägg rätt. :) Älskar din blogg.

Kramar

2008-09-30 @ 19:47:18
Postat av: FREIJAS MAMMA - Caroline.

Risotto är ju super smarrigt, men de blir aldrig att vi gör det här hemma ; P

2008-09-30 @ 21:27:58
URL: http://freijasmamma.blogg.se/
Postat av: Denise

Hehe, jo självklar ;) Det är bara bra med mig, men det börjar bli lite jobbigt att gå upp på morgonen nu när det är jätte mörkt ute när man vaknar och inte nog med det, när man ska gå till bussen så är det typ minusgrader =/ hehe, men det blir kul när snön kommer!



Vi hörs i helgen! Ha det bäst,

Denise

2008-10-01 @ 12:39:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback