Svar till anonym och till er alla

Postat av Cassandra den 2011-01-22 12:16:36


Anonym om Sovmorgon:
Tänkte bara ge dig ett litet tips, när jag gick ner i vikt. Jag tog bort all pasta, ris, potatis, bröd, även hård bröd. Och åt bara grönsaker till maten. Jag gjorde alltid någon god sallad till, har kollat lite på din "meny för dagen" och det känns som att du inte äter några grönsaker, jag kanske har fel. Och ägg, det är det nyttigaste som finns. Ät det till frukost, kokt, stekt, omelett, röra ja vad som helst. Det är riktigt gott också och bidrar till viktiminskning. Lycka till =)


Hej! Tack för tipsen! Jag har fått flera tips att ta bort alla kolydrater. Men jag vill inte de. Saken är den att jag ammar och jag tränar. Jag vill inte att amningen ska påverka min viktminskning. Jag har delmål som jag vill nå, men de får ta flera månader om de skulle ta de, jag är bara nöjd om jag går ner i vikt. Allt minus är bra! Jag äter mer grönsaker än kolydrater, men igår till lunch åt jag inga grönsaker och de är typ första gången jag inte äter de. Sen till middagen åt jag wok, jag gör den själv och slänger i massa grönsaker. Hela familjen tycker faktist om när de är mycket grönsaker i.

Men jag är verkligen jätte glad för alla era tips. Nu ska jag börja äta med viktväktarna ordentligt och då får jag äta allt om jag vill, fast i vissa mängder. Visst vill jag gå ner massa kilon på en gång, men de får ta den tid de tar! Jag har redan gått ner -2,9 och den 1a feb ska jag väga mig igen! De ska bli kul och se vad jag gått ner.








Kommentarer
Postat av: Matilda

För en sund och bra viktnedgång där man också bibehåller sin vikt efteråt så är det BÄSTA att äta som vanligt fast i mycket mindre portioner!

LYCKA TILL!

2011-01-22 @ 17:07:20
Postat av: Veronica, mamma till Nim.

Bra beslut att behålla kolisarna. Kroppen behöver dem :) Kram

2011-01-23 @ 10:00:36
URL: http://attblifler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback